Potrivit indexului realizat de specialiștii LEKTRI.CO, în intervalul ianuarie – septembrie 2022 s-au înregistrat 8,375 noi vehicule electrice, cumulând, astfel, un total de 21,258 de unități în România.

Totodată, ultima lună din Q3 a adus cel mai mare număr de mașini electrice din acest an. Cu o creștere de peste 250% comparativ cu aceeași lună a anului trecut, în septembrie 2022 s-au înregistrat 1,373 de înmatriculări.

Piața de mobilitate electrică se află într-un proces continuu de evoluție, cifrele ne demonstrează acest lucru, cu precădere în ultimii doi ani. Adoptarea vehiculelor electrice devine o tendință tot mai vizibilă și în rândul românilor, iar creșterea acestei piețe trebuie susținută și de o infrastructură dedicată solidă. Perspectivele sunt optimiste în acest sens, iar inovațiile din domeniu ne ajută să menținem ritmul accelerat de dezvoltare a acestui segment”, a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.

Dacia Spring se menține, în continuare, în topul preferințelor românilor, înregistrând 642 unități înmatriculate doar în septembrie. Per total, în anul curent, au fost înscrise 4,168 de unități Dacia Spring - o creștere de aproape 50% față de 2021 -, fiind urmată de Tesla Model 3, cu 651 înmatriculări în 2022.

În topul general, Dacia Spring se remarcă cu 7,234 de unități, pe locul doi se regăsește Renault ZOE - cu 2,084, urmat de VW E-UP- cu 1,175 de unități. Segmentul high-end (ce include modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes – Benz și Porche) a înregistrat 82 noi înmatriculări în primele nouă luni ale acestui an.

Raportat la infrastructura de încărcare, dacă luăm în considerare doar încărcătoarele publice, fără restricții, cele mai utilizate sunt cele AC Type 2 și cele de tip fast-charger CCS/CHAdeMO. Potrivit portalului Plugshare, în România se regăsesc 2,896 încărcătorare publice, iar numărul locațiilor publice de încărcare a ajuns la 1,313.