Potrivit Electrive, pilele de combustie vor fi furnizate de către HTWO, filiala Hyundai, întrucât Iveco participă în prezent la licitații pentru a implementa noua tehnologie pe autobuzele companiei.

Producătorul italian a anunțat în iunie că vrea să reînceapă producția de autobuze la fabrica din Foggia, unde va produce în viitor autobuze cu baterii și pile de combustie.

Hyundai și Iveco au anunțat în martie faptul că vor colabora pentru a dezvolta noi tehnologii pentru vehicule, inclusiv sisteme de propulsie electrice, platforme și chiar sisteme de pile de combustie cu hidrogen.

Domenico Nucera, președinte al departamentului pentru afaceri al Iveco Bus, a declarat că „prin colaborarea cu HTWO, unul dintre cei mai importanți producători din industrie, Iveco Bus poate răspunde rapid nevoilor clienților pentru vehicule net-zero propulsate de tehnologia viitorului.”

„Am început deja să participăm la licitații pentru autobuze pe bază de hidrogen și vom continua să facem acest lucru în lunile ce urmează; vrem să avem un rol important în ce privește tranziția energetică a sectorului de transport de persoane din Europa”, a adăugat oficialul.

Toyota este un alt producător care urmărește să dezvolte autobuze pe bază de hidrogen pentru Europa cu ajutorul CaetanoBus și Air Liquide.

Compania japoneză testează în prezent implementarea pilelor de combustie pe autobuze cu ajutorul platformei Sora.