Potrivit Carscoops, Wasim Sarwar Dilov, șef al departamentului de cercetare și inginerie avansată la Rimac Technology, a declarat că echipa sa lucrează în prezent la dezvoltarea unor baterii structurale care să facă parte din caroseria mașinii.

Producătorul croat de vehicule vrea să îmbunătățească și densitatea de celule din fiecare pachet de baterii, astfel încât ele vor ocupa 75% din masa totală a pachetelor.

Prin comparație, bateriile din Porsche Taycan ocupă 63% din masa pachetelor, în vreme ce bateriile din Tesla Model 3 ocupă 64%, iar Rimac Nevera are unele dintre cele mai dense pachete de baterii, în care bateriile ocupă 67% din masa totală a pachetelor.

Tesla se numără printre primii producători de autovehicule care au implementat bateriile cu diametru de 46mm, iar deși bateriile producătorului american au o înălțime de 80mm, cele concepute de Rimac vor avea înălțime variabilă pentru a putea fi adaptate mai ușor în funcție de nevoile fiecărui produs.

Compania croată vrea să livreze aproximativ 40.000 de celule în 2023, respectiv 200.000 până în 2028, iar Dilov a menționat faptul că oficialii discută în prezent cu trei producători de baterii care ar putea fabrica noile baterii.

Șeful departamentului de cercetare și inginerie avansată a declarat că „în trecut am încercat să folosim celulele care se potriveau cel mai bine nevoilor noastre. Dacă încerci să le implementezi doar pe o sută de mașini, poți face asta. În prezent am crescut producția la sute de mii de unități, deci avem și alte nevoi.”

Dilov a explicat și faptul că în vreme ce inginerii vor să îmbunătățească partea de hardware a mașinilor oferite de Rimac, software-ul face cu adevărat diferența când vine de competiție.

„Hardware-ul nostru este grozav, însă asta este valabil și pentru alte companii. Software-ul nostru ne permite să oferim cea mai bună performanță per celulă comparativ cu concurența”, a adăugat el.