Engadget scrie că Project Sunroof, lansat în 2015, este inițiativa care a făcut acest lucru posibil, iar experții Google au colectat datele în baza locației, a luminii solare și a navigației pentru a putea determina lucruri precum potențialul de producție al energiei solare la domiciliile oamenilor. Acest lucru ajută nu doar la atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale companiei, ci și pe proprietarii care vor să își instaleze panouri solare, dar nu sunt siguri că poziția geografică este potrivită pentru o astfel de investiție.

În același timp, acest lucru poate avea implicări mari pentru cei care vor să vândă sau să cumpere o casă, întrucât vor cunoaște potențialul de producție al energiei solare și vor putea stabili un preț în funcție de acest lucru, după caz.

API-ul Google Solar, construit pe baza Project Sunroof, folosește hărți de ultimă generație și programe computerizate avansate pentru a furniza date cu privire la 320 de milioane de locuințe din 40 de țări, inclusiv SUA, Franța și Japonia.

„Am observat dorința de tranziție către energia solară... și am descoperit și oportunitatea de a furniza aceste informații și tehnologii către companiile din lumea întreagă”, a declarat Yael Maguire, vicepreședinte Geo Sustainability la Google.

La Green Start-Up Sustainability Forum & Awards, Eusebiu Blaj, Account Executive, Google Cloud, ne-a povestit mai multe despre inițiativele companiei în materie de sustenabilitate, ce a făcut Google până în prezent în acest sens, dar și ce plănuiește în viitor.

Un program special dezvoltat pe bază de inteligență artificială poate detecta unghiurile și înclinațiile acoperișului unei case folosind imagini din satelit și umbrele copacilor din apropiere. Folosind date meteorologice din trecut și o listă de prețuri pentru energie, companiile care instalează panouri solare și proprietarii pot estima mai precis câtă energie solară ar putea fi generată, fără a trimite o echipă specializată la fața locului.

Stratul digital ce monitorizează calitatea aerului de la Google este un alt API al companiei americane care vrea să îi ajute pe cei care vor să știe cât de poluat este aerul dintr-o anumită zonă.

„Acest API validează și organizează mai mulți terabytes de date în fiecare oră din mai multe surse - inclusiv stații guvernamentale de monitorizare, date meteorologice, senzori și sateliți - pentru a pune la dispoziție un index local și universal”, adaugă Maguire.

Pollen API, este un alt tool de la Google, care vrea să îi ajute pe cei cu alergii sezoniere. Sistemul poate detecta polenul eliberat de flori sau copaci într-o anumită zonă din 65 de țări.

„Creșterea temperaturilor și a emisiilor de gaze cu efect de seră pot cauza creșterea plantelor producătoare de polen în mai multe zone, iar astfel se extind și zonele afectate de acest fenomen”, a explicat Maguire.

Executivii Google sunt de părere că aplicațiile pentru călătorii pot beneficia de o parte dintre aceste tool-uri, dar și de alte estimări, cum ar fi cele legate de aglomerări rutiere sau de persoane.