GreenBiz scrie că startup-ul suedez nu a reușit să obțină o finanțare pe termen lung în luna decembrie, iar după aproape 12 ani și 10.6 milioane de dolari în capital, oficialii au declarat recent falimentul în Stockholm.

Folosind resturi de bumbac din producția de blugi și alte articole vestimentare pentru a crea Circulose, materialul sustenabil promis de Renewcell, soluția propusă de companie a devenit favorită între reprezentanții industriei, printre care Zara și H&M, care a promis să cumpere 18.000 de tone de Circulose între 2024 și 2025.

Produsul a avut mai multe neajunsuri în ce privește calitatea, ceea ce a dus la întârzieri în producție în vara anului trecut, iar în luna noiembrie, Renewcell nu a reușit să vândă nimic.

Michael Berg, președintele consiliului de directori Renewcell, a declarat că „aceasta este o zi tristă pentru mediu, angajați, acționari dar și pentru ceilalți stakeholderi și este rezultatul lipsei de leadership și rapiditate în schimbare de care industria fashion are atâta nevoie.”

Unii reprezentanți ai acestei industrii se tem ca acest eșec să nu oprească alte companii din a încerca să facă o schimbare și să recicleze fibrele textile, care sunt dificil de integrat în liniile de producție.

Ashley Holding, consultant principal în cadrul Circuvate în Frankfurt, Germania, a declarat că „este acesta sfârșitul sustenabilității în fashion? Nu, clar nu. Inovatorii vor învăța lecțiile de care au nevoie din acest eveniment. Vor exista câștigători, dar și pierzători.”

Doar în anul 2018 industria modei a fost responsabilă de producția a 4% din amprenta de carbon a planetei, iar după ce sunt purtate, două treimi din articolele vestimentare ajung la groapa de gunoi sau în incineratoare.

Planul inițial al celor de la Renewcell era să recicleze 1.4 miliarde de tricouri anual până în 2030.

Totuși, există o speranță pentru fabrica deținută de companie, pentru că Chief Commerical Officer-ul Renewcell, Tricia Carrey, a declarat că oficialii vor să vândă unitatea de producție companiilor interesate și că există suficiente fibre și pulpă pentru o producție de 2-3 ani.

Burak Orhan Arifioglu, membru al consiliului de conducere al Karacasu Tekstil, unul dintre cei mai importanți comercianți de fibre textile din Turcia, este unul dintre cei care încearcă să salveze compania și spune că „Renewcell nu avea probleme de calitate a materialelor. De fapt, cred că aceste fibre sunt cele mai bune pe care le-am văzut pe această piață.”

Pe măsură ce industria modei evoluează și devine mai sustenabilă, mulțumită eforturilor autorităților de reglementare cum sunt cele din Uniunea Europeană, companiile vor căuta să introducă pe piață noi produse care să contribuie la economia circulară. Marilor companii li s-ar putea interzice să trimită materialele textile returnate la groapa de gunoi și mai degrabă să le recicleze sau să le doneze.