Potrivit Reuters, Renewcell este una dintre cele mai mari companii specializate în reciclarea fibrelor textile din lume și ajută brandurile din industria modei să adopte materiale mai sustenabile, reciclate, pentru a le înlocui pe cele tradiționale.

Inditex este una dintre companiile de tip fast-fashion care se află sub o presiune constantă de a-și reduce impactul asupra mediului înconjurător, prin utilizarea materialelor eco-friendly. La începutul acestei săptămâni, grupul spaniol a anunțat că va cumpăra poliester reciclat produs de un startup american, iar oficialii Inditex au anunțat că vor să aprovizioneze toate companiile membre cu 25% fibre din „materiale de ultimă generație” până în 2030.

Conform celui mai recent raport al Inditex, anul trecut, companiile sale au pus pe piață peste 621.000 de tone de articole de modă.

CEO-ul Renewcell, Magnus Hakansson, a declarat că „un acord public de cumpărare a oricărei cantități de fibre Circulose este bun, din punctul nostru de vedere. Acest lucru demonstrează că restului pieței faptul că Inditex lucrează activ la obiectivul de a se aproviziona și folosi mai multe materiale de ultimă generație.”

Pentru următoarea colecție a grupului, oficialii companiei spaniole au declarat că se vor aproviziona cu Circulose, dar și cu celuloză obținută în mod sustenabil.

Brandul american de articole de modă Levi Strauss a semnat și el un acord pentru aprovizionare cu celuloză de la Renewcell, care va fi amestecată cu bumbac organic pentru a fabrica unul dintre modelele de blugi albaștri al companiei.

Oficialii Renewcell susțin că firma suedeză a vândut, până în prezent, aproximativ 14.400 de tone de material Circulose.