Fondat de Marek Suchazevski, Lauri Luik și Christopher Juul în 2018, CupLOOP vrea să facă colectarea paharelor, recipientelor și ambalajelor reutilizabile mai simplă și mai eficientă.

Compania estoniană digitalizează colectarea ambalajelor reutilizabile cu ajutorul unei soluții SaaS și a unui aparat care colectează aceste deșeuri și care le permite utilizatorilor să-și primească înapoi banii pe loc odată ce returnează aceste ambalaje reutilizabile pentru folosirea cărora plătesc un depozit.

Pentru a-și finanța dezvoltarea, startup-ul estonian a deschis o rundă de finanțare pe SeedBlink, o platformă europeană de investiții pentru startup-uri, runda fiind deschisă până pe data de 16 aprilie.

Am aflat mai multe despre povestea CupLOOP, care a început în 2018, când Marek a participat la festivalul Tallinn Street Food și a observat un potențial pentru ceea ce a devenit ulterior CupLOOP, într-un interviu cu Lauri Luik, cofondator și CTO.

"În 2018, când Marek a participat la festivalul Tallinn Street Food, unde se foloseau pahare reutilizabile, și-a dat seama că trecerea de la ambalajele de unică folosință la cele reutilizabile era o idee grozavă, dar nu exista o infrastructură construită pentru asta. Totul era manual, lent, inconfortabil, iar consumatorii primeau în numerar banii pentru ambalajele pe care le duceau la punctele de colectare. Așa că a început să se gândească cum să schimbe asta", ne spune Lauri.

Cei doi s-au întâlnit în octombrie 2018, în timp ce Lauri dezvolta o platformă de soluții de plată, și au început să se gândească la o soluție care ar putea să le restituie clienților care doresc să recicleze și să-și primească banii în mod automat și într-un format digital.

Christopher, cel de-al treilea cofondator al CupLOOP, s-a alăturat la începutul anului 2019 ca dezvoltator hardware, deoarece atât Marek, cât și Lauri au realizat că au nevoie să dezvolte și soluția hardware pentru aceste sisteme de colectare.

"Știm cu exactitate ce pachet a intrat în circulație, când și unde, cum a fost taxat, când și unde a fost returnat. Știm, de asemenea, câte cicluri a parcurs fiecare pachet și putem oferi o analiză pe baza acestor informații", explică Lauri, adăugând că toate pachetele sunt etichetate cu etichete RFID.

În esență, consumatorii cumpără produse alimentare în ambalaje reutilizabile și plătesc un depozit pentru acestea (fie numerar, fie cu cardul), iar odată ce au consumat produsele, returnează ambalajele în automatul CupLOOP și aleg cum să primească înapoi banii pentru depozitul plătit.

”Încă de la început scopul nostru a fost de a crea o soluție cât mai ușor de folosit și care să transforme această acțiune de a returna ambalajele refolosibile într-una cât mai lipsită de efort”, ne-a mai spus Lauri.

În acest moment, CupLOOP a livrat 47 de automate de colectare și lucrează cu clienți din Estonia, Olanda, Danemarca, Lituania, Germania sau Franța.

Până în prezent startup-ul estonian a primit finanțări totale în valoare de 1 milion de euro și țintește acum o rundă totală de 2 milioane de euro.

Campania CupLOOP de pe SeedBlink este activă până pe data de 16 aprilie. Puteți afla povestea pe larg a CupLOOP în versiunea în limba engleză a acestui material.