E-combustibilii ar putea deveni o necesitate, întrucât este dificil să electrificăm transportul de marfă pe distanțe lungi, precum transportul maritim, cel aviatic sau cel cu camioane.

La Green Start-up am scris recent despre decarbonizarea transportului maritim și cel aviatic în câteva articole, însă devine tot mai evident că lumea trebuie să caute cât mai multe opțiuni cu putință pentru a electrifica acest sector al transporturilor.

Potrivit World Economic Forum, emisiile din transport provin în mare parte din transportul terestru, mai exact trei sferturi din aceste emisii, majoritatea de la automobilele personale și de la autobuze și mai puțin de 30% de la camioane.

Aviația este o altă țintă importantă a decarbonizării, iar în vreme ce acest lucru nu este rău, ea nu este responsabilă decât pentru 10% din emisiile totale rezultate în urma transportului, iar transportul maritim internațional contribuie cu un procentaj similar de emisii.

Transportul feroviar contribuie cu cele mai puține emisii din acest sector, întrucât mare parte din căile ferate sunt electrificate.

Agenția Internațională pentru Energie a descoperit că pentru a ne atinge obiectivele de zero emisii până la jumătatea secolului, trebuie să reducem emisiile rezultate din industria transportului cu 20% până în 2030.

Mergând înapoi la e-combustibili, ei mai sunt cunoscuți și drept combustibili sintetici și devin tot mai populari ca alternativă la combustibilii fosili.

Electrocombustibilii sunt obținuți prin folosirea curentului electric pentru a combina moleculele de hidrogen în apă cu carbonul din CO2, proces în urma căruia rezultă un combustibil lichid care poate fi folosit în motoarele existente.

Un lucru interesant este faptul că emisiile de carbon care sunt folosite pentru acest proces sunt capturate direct din atmosferă, așadar arderea e-combustibililor nu va contribui cu mai multe emisii.

Cum este valabil cu celelalte surse alternative de energie, procesul de producție al electrocombustibililor este unul costisitor, iar în funcție de combustibilul pe care vrem să-l înlocuim, ei pot costa de până la șapte ori mai mult decât combustibilii fosili.

Una dintre companiile care se ocupă cu producția electrocombustibililor pentru transportul global este Infinium, o companie energetică din California care a încheiat un parteneriat cu ENGIE pentru a construi cea mai mare fabrică de e-combustibili la nivel comercial din Europa.

Fabrica din Franța, numită Reuze, va converti peste 300.000 de tone de dioxid de carbon anual în e-combustibili pentru aviație și transport maritim în Europa.

Robert Schuetzle, CEO la Infinium, a declarat că „fiind unul dintre cele mai largi puncte de conversie ale CO2-ului din Europa, ne așteptăm ca fabrica să poată converti peste 300.000 de dioxid de carbon în electrocombustibili Infinium cu conținut redus de carbon în fiecare an, pe care să-i utilizăm în transportul maritim și cel aerian european.”

„Unul dintre cele mai bune lucruri când vine vorba despre electrocombustibilii Infinium este faptul că ei pot fi folosiți în motoarele existente fără a fi nevoie de modificări. Acest lucru le permite companiilor să reducă emisiile dăunătoare și să-și îndeplinească obiectivele de reducere a emisiilor de carbon fără a apela la conversii costisitoare pentru mijloacele de transport”, a adăugat el.

Mexic este una dintre țările care poate schimba industria transportului maritim prin punerea la dispoziție a combustibililor verzi, neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon, întrucât se află în apropierea SUA, a Oceanului Atlantic și a Pacificului, ceea ce înseamnă că poate fi un furnizor principal pentru navele care tranzitează porturile respective.

Cum țara are un potențial de a produce cantități importante de energie regenerabilă, oficialii Mexicului și-au propus să scadă emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 50% până în 2050.

Și alte țări trebuie să acționeze în acest sens pentru ca lumea să-și atingă obiectivele climatice și pentru a preveni dezastre climatice.