Potrivit Electrive, LF Electric este un camion de 19 tone care vine în două variante de ampatament, una de 5.3 metri și cealaltă, de 5.85 metri, care pot transporta până la 11.700 de kilograme de marfă.

Bateria de 282 kWh ar trebui să fie suficientă pentru o autonomie de până la 280 de kilometri, iar motorul electric poate furniza 335 de cai putere (aproape 500 la putere maximă) și un cuplu de 1.200 Nm, care poate ajunge la nevoie la aproape 3.700 Nm.

Camionul poate fi încărcat mai încet dacă șoferul nu se grăbește să pornească la drum, iar încărcarea la 22kW va duce bateriile lui LF Electric de la 20 la 80% în 6.5 ore, o încărcare completă durând 12 ore.

În același timp, încărcarea rapidă este posibilă la 150kW.

Dolf Hubertus, managerul flotei de camioane de la compania de distribuție, a declarat că „vehiculul poate fi alimentat la o stație de 22 kWh la finalul zilei pentru a fi gata de utilizare în dimineața următoare.

Scania este un alt nume important pe piața camioanelor și a lansat mai multe astfel de vehicule electrice pentru transportul de marfă, obiectivul companiei fiind decarbonizarea completă a flotei până în 2040.

Unul dintre camioanele lansate de producătorul suedez la începutul acestui an este un camion pentru transportul buștenilor, care este mai degrabă un produs de nișă, însă în același timp el este important pentru companiile care transportă bușteni la fabricile de hârtie, spre exemplu.

Puterea camionului este de 241 CP și poate transporta până la 64 de tone de lemn pe drumurile publice, greutatea maximă admisă pe cele private fiind de 80 de tone.

Potrivit companiei, prin utilizarea unui singur exemplar de acest fel, companiile care lucrează pe piața lemnului pot evita anual eliberarea a 55 de tone de emisii de carbon.

De asemenea, Scania a anunțat o nouă generație de camioane electrice pentru transportul pe distanțe lungi care vor fi bazate pe platformele R și S.

Acestea pot fi personalizate în funcție de nevoile clientului și pot fi comandate ca opțiune cap tractor 4x2, spre exemplu, care poate obține o autonomie de 350 kilometri dacă merge cu 80 km/h.

Încărcarea se face la o viteză maximă de 375kW, astfel că șoferii pot obține o autonomie de 300 de kilometri într-o oră.

Puterea nominală a acestui camion este de 560 CP.

Mercedes-Benz este un alt producător renumit de camioane care are propria versiune de vehicul electric pentru transportul de marfă, sub forma lui eActros Long Haul, care ar cântări 40 de tone și va avea o autonomie maximă de 500 de kilometri.

Camionul celor de la Mercedes se va axa pe partea de siguranță, ajutat fiind de sistemul de camere MirrorCam, care ar trebui să sporească atenția șoferilor cu privire la vehiculele din jur.

De asemenea, Renault este o altă companie din sectorul camioanelor care oferă modelele T și C E-Tech companiilor care vor să adopte soluții verzi pentru flotele lor de vehicule, iar cele două modele vor avea baterii cu două sau până la șase celule, care pot fi alimentate în 9.5 sau 2.5 ore, în funcție de stația de încărcare la care este conectat camionul.

Oficialii Renault au declarat că autonomia este de 300 de kilometri pe o încărcare sau de 500 de kilometri cu o pauză de o oră în care camionul este conectat la un alimentator de 250kW.

Noi jucători pe piața de camioane

Un camion electric care ar putea apărea pe piață înainte de finalul anului este Nikola Tre, care ar putea avea o autonomie maximă de 563 km.

Următoarea versiune a camionului, care ar putea fi alimentată cu hidrogen, ar putea crește autonomia la 800 de kilometri, iar o variantă cu o baterie mai mare care poate fi disponibilă din 2025 ar crește autonomia la 1.000 km.

Tesla este un alt producător de vehicule electrice care vrea să intre pe piața de camioane, iar capul tractor electric al companiei ar putea apărea cât de curând pe piață.

Recent, compania americană a lansat noi detalii legat de camion, evidențiind faptul că acesta va putea accelera de la 0 la 100 km/h în 20 de secunde cu încărcătura e 37.2 tone.

Modelul long-range va putea parcurge 800 de kilometri cu încărcătură și va putea recupera 70% din autonomie în 30 de minute de alimentare.

Tesla Semi va fi disponibil și într-o versiune medium-range, care ar trebui să fie capabilă de o autonomie de 480 km.