eActros este un camion electric de mare tonaj pentru distribuție care arată aproape la fel ca varianta aceluiași camion pe motorină, iar modelul este disponibil încă de la finalul lunii februarie, 2022.

Potrivit Electrive, eActros LongHaul este un model cu o construcție aerodinamică care a fost inițial prezentat în 2020.

Camionul electric de 40 de tone va fi destinat transportului de cursă lungă și va avea o autonomie de până la 500 de kilometri.

Primele prototipuri ale camionului se află în prezent în stadiul inițial de testare, iar Daimler a declarat că, până la sfârșitul anului, eActros LongHaul va fi testat și pe drumurile publice. Compania nu a oferit imagini pentru prototipuri, însă acesta este un exemplu pentru cum acestea ar trebui să arate, imaginile fiind publicate la prezentarea din 2020.

Sursă foto: Daimler Truck

Daimler nu a specificat nimic legat de motorul electric sau de capacitatea bateriilor, așadar rămâne de văzut cât de bine va funcționa camionul în condiții de utilizare normală.

Producătorul german de camioane a anunțat faptul că vor urma și „alte variante ale lui eActros”, ceea ce înseamnă că mai multe modele se vor alătura lui eActros 300 și lui eActros 400, cele două camioane având autonomii de 300, respectiv 400 de kilometri.

Începând cu luna aprilie, camioanele eActros au fost echipate cu a doua generație de camere MirrorCam, care ar trebui să ofere îmbunătățiri în ce privește afișajul și funcțiile de siguranță, întrucât „perspectiva camerei MirrorCam este acum similară cu cea a unei oglinzi clasice.”

Unul dintre competitorii lui eActros este Nikola Tre, camionul electric al companiei Nikola, care ar trebui să fie livrat începând cu al doilea trimestru al acestui an.

Nikola Tre este un camion alimentat cu baterii care are o autonomie aproximativă de 563 de kilometri, iar Nikola dorește să livreze anul acesta între 300 și 500 de astfel de camioane, urmând ca producția să crească din 2023.

Sursă foto: Daimler Truck