Potrivit Electrive, camionul va fi folosit pentru a transporta cherestea către un terminal SCA și o fabrică de hârtie, iar prima cursă de test va fi efectuată vara aceasta.

Pe perioada testelor inițiale, cercetătorii de la Institutul de Cercetare Skogforsk vor compara performanța camionului pe baterii cu cele alimentate de motorină.

Dacă testele se vor încheia cu succes, camioanele electrice vor transporta lemn pentru SCA.

Camionul electric reprezintă un efort comun al Scania, Institutul de Cercetare Skogforsk și SCA.

Scania vrea să utilizeze camioanele electrice și pentru transportul de marfă pe distanțe lungi și alte procese industriale.

Unul dintre punctele de încărcare folosite de camionul pe baterii se află la fabrica de hârtie Obbola și oferă o putere de până la 180 kW.

Potrivit oficialilor fabricii, camionul electric va ajuta la „reducerea elementelor fosile din lanțul de transport al materiei prime la fabrică.”

Vehiculul ar trebui să efectueze zilnic câte șase curse între punctul de încărcare al lemnului și fabrica de hârtie.

Una dintre aceste curse, care are o distanță de 30 de kilometri, ar trebui să dureze 75 de minute, inclusiv încărcarea și descărcarea materialelor.

Utilizând doar un camion de acest fel ar putea fi evitate 55 de tone de emisii de carbon pe an.

Potrivit lui Fredrik Allard, șeful mobilității electrice la Scania, „camionul electric care poate transporta 80 de tone de lemn demonstrează faptul că și transportul de mare tonaj poate fi electrificat. Parteneriatul cu SCA este doar o demonstrație a ceea ce poate fi realizat și arată faptul că putem electrifica și transportul de marfă.”