Este crucial pentru companii să comunice sustenabilitatea doar după ce au reușit să-și implementeze cu succes strategiile, lucru care în prezent nu este la fel de evident pe cât pare la prima vedere, din cauza dezinformării ecologice.

Potrivit World Economic Forum, comunicarea sustenabilității este destul de greu de realizat, din cauza faptului că multe companii mari trebuie să facă acest lucru, fie că vor sau nu, ceea ce ar putea să-i facă pe unii oameni suspicioși cu privire la adevăratul scop din spatele rapoartelor.

De asemenea, datorită popularizării sustenabilității în ultimii ani, ea a devenit un subiect foarte discutat între companii și clienți, iar nu toată lumea este suficient de bine pregătită să diferențieze între rapoartele legitime de sustenabilitate și dezinformarea ecologică.

1. Sustenabilitatea cere schimbări, atât în ce privește acțiunea, cât și în ce privește mentalitatea, și este posibil ca, de multe ori, acestea să nu aducă beneficii imediate și să necesite un efort semnificativ.

2. Sustenabilitatea trebuie să fie susținută de știință și de fapte, atât când vine vorba despre de ce avem nevoie de ea, cât și de progresul pe care îl facem.

3. Un pas important în ce privește comunicarea eficientă a sustenabilității este legat de transparență, atât când este de bine, cât și atunci când atunci când există dificultăți și este nevoie de îmbunătățiri. Acesta este unul din modurile prin care putem să câștigăm încrederea clienților și a investitorilor.

4. Comunicarea cu clienții și încurajarea acestora să participe la schimbare este de asemenea un element important, întrucât vor simți că acțiunea lor chiar poate schimba lumea în bine prin ceea ce poate părea o alegere minoră în unele cazuri.

5. Comunicarea sustenabilității are și scop educativ, așadar este esențial ca ea să fie ușor de înțeles de către toată lumea.

Încearcă să folosești unități de măsură cât mai ușor de înțeles și să faci rapoartele cât mai interesante și mai interactive cu putință, prin compararea capacității unui proiect de energie regenerabilă cu necesarul energetic al unui oraș, de exemplu.

Din nou, este important ca declarațiile legate de sustenabilitate să fie susținute de fapte și date, ceea ce va face totul mai credibil în ochii consumatorilor și al investitorilor.

6. Trebuie, de asemenea, să prezinți mai mult partea pozitivă a lucrurilor decât pe cea negativă, chiar dacă nu este întotdeauna ușor să faci acest lucru, întrucât popularitatea sustenabilității a crescut odată cu înrăutățirea schimbărilor climatice.

Accentuarea părții pozitive arată faptul că încă se pot face schimbări pentru a ajuta mediul înconjurător și, în același timp, pe noi.

Comunicarea sustenabilității ar trebui să devină parte din orice companie și, cel mai important, ar trebui să fie onestă.

În prezent, prea multe companii alge să dezinformeze ecologic, fie că exagerează rapoartele de sustenabilitate sau mint în legătură cu eforturile lor de a deveni mai prietenoși cu mediul, lucru care poate fi periculos pentru corporațiile respective, dar și pentru oameni și chiar mediul înconjurător.

Până la urmă, scopul sustenabilității este îmbunătățirea stării de bine a lumii, nu doar atragerea veniturilor în companie cu orice preț.