Potrivit The Guardian, Changing Markets Foundation au descoperit că declarațiile companiilor legate de plasticul „reciclabil” sau „care provine din oceane” se numără printre cele mai comune forme de dezinformare ecologică.

Aceeași organizație adaugă faptul că aceste afirmații au prea puține dovezi care să le confirme și că ele sunt folosite pentru a ascunde impactul real al acestor produse de clienți.

George Harding-Rolls, manager de campanie la Changing Markets Foundation, a declarat că „o investigație recentă pe care am făcut-o expune mai multe afirmații înșelătoare de la companii foarte cunoscute în care ar trebui să ne încredem. Acesta este doar vârful icebergului și este extrem de important ca autoritățile de reglementare să ia acest lucru în serios.”

Același raport susține faptul că Coca-Cola a cheltuit milioane de dolari pentru promovarea faptului că ambalajul inovator al companiei utilizează 25% plastic marin, însă nu menționează faptul că bine-cunoscuta companie producătoare de băuturi se numără printre cele mai poluante organizații din lume.

Coca-Cola nu este singura companie vinovată de acest obicei, întrucât compania de îmbrăcăminte a lui Kim Kardashian, Skims, susține că ambalajul lenjeriei intime pe care o comercializează este compostabil și că „nu este plastic”, așa cum scrie chiar pe etichetă.

Cu toate acestea, o mențiune de dimensiuni reduse de pe același ambalaj dezvăluie faptul că produsul este realizat cu polietilenă cu densitate scăzută sau plastic de tipul 4.

Perfetti Van Melle, producătorii bomboanelor Mentos, menționează cât de eco este noua cutie de carton a companiei, fără să dezvăluie faptul că materialul compozit este nereciclabil, fiind realizat din carton, aluminiu și plastic.

După interzicerea comercializării de tacâmuri de plastic din Europa, Mercadona, un lanț de supermarket-uri spaniol, și-a marcat ustensilele de plastic ca fiind „reutilizabile”, în loc să găsească o alternativă prietenoasă cu mediul.

Sian Sutherland, co-fondatorul A Plastic Planet, a declarat că „plasticul este un cuvânt foarte puternic și care provoacă emoții. Cu toții avem acel sentiment de vinovăție atunci când ne umplem coșurile de cumpărături. Brandurile au exploatat acest lucru în ultimii ani, utilizând tehnici de marketing de bază care sunt înșelătoare sau de-a dreptul false și pretind că problema este ca și rezolvată când de fapt se înrăutățește, întrucât poluarea cu plastic s-ar putea tripla până în 2040.”