Potrivit Electrive, producătorul german își va produce propriile pile de combustie la Hydrogen Competence Center în Munchen, iar testarea lui iX5 Hydrogen ar putea începe la finalul acestui an.

Premierul Bavariei Markus Söder a declarat că „investim aproape 500 de milioane de euro în tehnologie cu hidrogen printr-un centru de cercetare și stații de alimentare cu hidrogen.”

Pentru a sprijini vehiculele alimentate de hidrogen, oficialii germani au construit 94 de stații cu hidrogen unde viitoarele modele vor putea fi alimentate.

Oliver Zipse, președinte al Consiliului de Conducere la BMW AG, a declarat că „fiind o sursă versatilă de energie, hidrogenul are un rol esențial în ce privește neutralitatea climatică.”

„Credem că vehiculele alimentate de hidrogen pot lucra alături de cele cu baterii pentru a completa tranziția către vehicule electrice”, a adăugat el.

Deși compania germană își va produce singură sistemele de pile de combustie în viitor, momentan se bazează pe Toyota, partenerul său de afaceri, pentru aprovizionarea cu pilele de combustie individuale.

Până la 6 kg de hidrogen vor putea fi stocate în rezervoarele care au o putere de 125 kW, care pot ajunge la 275 kW, asistate de motorul electric pe baterii aflat în spatele mașinii.

Cele 100 de vehicule nu vor disponibile pentru vânzare, însă ele vor fi conduse în locuri precum Europa, SUA, Japonia sau China.