Potrivit Electrive, soluția celor de la Volvo diferă de cea a competitorilor în sensul în care încărcarea bidirecțională va funcționa atât la curent alternativ, cât și la curent continuu.

Încărcarea bidirecțională are multiple avantaje, unul dintre ele fiind acela că o mașină ce are un astfel de sistem poate alimenta o multitudine de sisteme electronice și chiar o casă.

Lutz Stiegler, manager al departamentului de dezvoltare al sistemelor de propulsie la Volvo Cars, a declarat că „sistemul nostru de încărcare din mașină este bidirecțional din fabrică, deci aceasta poate încărca și se poate încărca la 11 kW.”

„Dacă am fi oferit acest sistem doar la curent continuu, încărcătorul de pe mașină nu ar fi putut suporta decât încărcarea bateriilor acesteia”, a adăugat Stiegler.

Oficialii companiei au adăugat faptul că strategia propusă implică vânzarea noilor mașini electrice la pachet cu stațiile de încărcare la curent alternativ, care oferă încărcarea bidirecțională la viteze mai mici.

Clienții care vor dori un sistem complet pot opta pentru varianta mai scumpă, care poate include și un sistem de stocare cu baterii și panouri solare.

În același timp, încărcarea bidirecțională va mai avea un alt avantaj, anume faptul că noile mașini electrice Volvo vor putea încărca alte vehicule pe baterii folosind încărcătorul integrat de 11 kW.