Am scris pe Green Start-up despre eforturile din partea Tesla și BMW în ce privește reciclarea bateriilor. Ambele companii vor să recupereze cât mai multe materiale pentru baterii cu putință pentru a deveni companii mai sustenabile și pentru a se baza mai puțin pe resursele naturale limitate.

Autoweek scrie că Volkswagen vrea să se alăture companiilor auto care vor să recicleze bateriile uzate pentru a recupera materialele care pot fi reutilizate pentru bateriile noi, iar producătorul german de autovehicule vrea să lucreze cu mai mulți parteneri pentru a putea realiza acest proces de mai multe ori cu o singură baterie.

Efortul care ar putea reprezenta o premieră în industrie este numit HVBatCycle și presupune păstrarea materialelor catodice, grafitul și electrolitul într-un ciclu închis permanent.

Volkswagen va lucra timp de trei ani cu parteneri printre care se numără J. Schmalz GmbH, Viscom AG și trei universități, pentru a putea dezvolta procesul cu care să-și îndeplinească obiectivele.

Sebastian Wolf, chief operating officer-battery cell la Volkswagen AG, a declarat că „reciclarea bateriilor și respingerile de producție reprezintă o contribuție decisivă când vine vorba de securizarea furnizării de materie primă pentru fabricile pe care le vom construi. Prin proiectul HVBatCylce, este pregătită o abordare holistică a procesului de reciclare și a implementării unei bucle închise pentru materialele necesare producției de baterii.”

Compania a deschis o fabrică pilot în Salzgitter, Germania, pentru reciclarea bateriilor, dar nici chiar procesul fabricii respective nu este perfect. Volkswagen va putea recicla doar 3.600 de baterii pe an la noua fabrică, refolosind peste 90% dintre componentele pentru baterii.

Prin crearea unei bucle închise pentru baterii, compania și-ar putea reduce consumul energetic comparativ cu extragerea materiei prime din surse naturale.

Deși există câteva dificultăți tehnice când vine vorba despre dezvoltarea unui proces care implică reciclarea de mai multe ori a bateriilor, acesta ar putea deveni un trend în rândul producătorilor auto, întrucât mașinile electrice devin tot mai populare, iar bateriile vor deveni și ele tot mai importante.

„Acest proces favorizează o economie circulară locală și securizează accesul la materie primă foarte importantă, lucru care va reduce dependența Europei de alte regiuni ale lumii”, au adăugat oficialii.