Potrivit Tesla Impact Report 2021, producătorul american reciclează fiecare baterie uzată pe care o primește, iar până la 92% dintre materialele recuperate sunt utilizate pentru producția de noi baterii.

Mai mult, compania explică faptul că litiul reprezintă doar 1.5% din greutatea totală a sistemului de baterii, iar sistemele de baterii pe bază de fosfat de fier nu conțin cobalt sau nichel.

„Tesla și lanțul global de aprovizionare vor avea nevoie de cantități importante de litiu, nichel, cobalt, mangan, fier, fosfați și alte materiale produse responsabil în viitorul apropiat. În vreme ce suntem conștienți de importanța reciclării bateriilor în vederea aprovizionării cu aceste materiale, producția globală de noi baterii va continua să se bazeze pe materiale proaspăt extrase pentru a putea față cererii crescute pe termen scurt și mediu”, au declarat oficialii companiei în raportul de impact.

Datorită creșterii cererii de mașini electrice, Tesla a declarat că „disponibilitatea și accesibilitatea acestor minerale și chimicale sunt esențiale în avansarea misiunii Tesla și în accelerarea tranziției către sursele sustenabile de energie. Vom continua să colaborăm cu furnizorii noștri și cu producătorii din amonte pentru a ne asigura că putem scala producția de minerale pentru baterii.”

”De asemenea, este important să menționăm faptul că cererea absolută de cobalt va crește în următorii ani, dat fiind faptul că producția de mașini și baterii noi va depăși ca raport reducerea cantității de cobalt folosită per baterie”, a adăugat compania.

În raport, compania a precizat faptul că vrea să folosească noi tehnologii pentru a minimiza impactul minatului de materie primă asupra comunităților locale și pentru a reduce, de asemenea, cantitatea de apă utilizată pentru acest proces.

Nu în ultimul rând, Tesla lucrează împreună cu furnizorii săi pentru a preveni încălcarea drepturilor omului, punând accent pe politica drepturilor omului a companiei și pe celelalte coduri etice Tesla.