Un exemplu în acest sens este programul TRANSFORMATOR al Social Innovation Solutions oferă companiilor la început de drum (3-4 ani vechime) un program de 3 luni prin care pot învăța cum să devină mai sustenabile.

Iată câteva acțiuni de bază pe care companiile le pot face pentru a deveni sustenabile și a atrage investiții.

  1. Realizarea unei analize a situației curente și a unei proiecții cu privire la situația ideală

Pentru a putea crea o strategie de sustenabilitate este important ca o companie să știe unde se află și unde își dorește să ajungă. Ca atare, un prim pas este măsurarea aspectelor ce țin de ESG și sunt deja implementate.

Compania poate efectua o analiză a materialității pentru a deduce care sunt riscurile economice, de mediu și sociale care ar putea să îi afecteze reputația și capacitatea de a crea valoare pe termen scurt, mediu și lung.

Astfel, această poate afla ce indicatori ESG să măsoare, la ce nivel își doresc ca aceștia să ajungă într-un anumit interval de timp și să stabilească o strategie pentru a reuși acest lucru.

  1. Definirea planului de acțiune pentru doi ani și crearea echipei

Odată ce viziunea strategică a fost stabilită, următorul pas poate fi stabilirea unor acțiuni concrete ce urmează a fi făcute în următorii doi ani.

Așteptările cu privire la rezultatele pe care investițiile în sustenabilitate le vor aduce ar trebui să aibă în vedere un termen mediu sau lung.

De aceea, o durată de doi ani este recomandată pentru prima faza a oricărei încercări a unei companii de a deveni mai sustenabilă.

  1. Alegerea modalității de comunicare cu stakeholderii interni și externi cu privire la progres

În această etapă, echipa responsabilă de implementarea strategiei de sustenabilitate va alege metodele de raportare care se potrivesc cel mai bine nevoilor de comunicare cu stakeholderii interni și cu strategie de comunicare în extern.

Responsabilii cu strategia ESG vor fi la curent cu toate reglementările în vigoare și vor interveni atunci când e cazul pentru modificarea politicilor interne și operațiunilor de business.

  1. Stabilirea unui mod de lucru cu celelalte echipe pentru colectarea datelor și monitorizarea indicatorilor

În efectuarea evaluării non-financiare, echipa de sustenabilitate va fi responsabilă de colectarea datelor de la celelalte departament ale companiei.

Dacă acest proces nu este uniformizat și nu există o modalitate automată de colectare a datelor, este posibil ca anumite date să scape evaluării sau ca procesul să fie întârziat.

Automatizarea procesului de colectare a datelor are avantajul de a asigura raportarea corectă a datelor, implementarea cu succes a strategiei și evitarea blocajelor pe care echipele le pot întâlni ca urmare a folosirii unui sistem manual care nu este bine pus la punct.

  1. Raportarea intermediară a rezultatelor cu privire la ESG

Deși raportarea non-financiară se face odată pe an, evaluările trimestriale sunt utile în pregătirea din timp a indicatorilor și a conținutului necesar întocmirii raportului de sustenabilitate.

Dacă datele se adună o dată pe an, cu puțin timp înainte de momentul stabilit pentru publicarea raportului, există riscul că datele să fie raportate pe grabă, în mod incorect. Evaluarea trimestrială poată ajuta echipele să știe oricând unde se află și ce pot îmbunătăți.

Raportarea non-financiară anuală este unul din cei mai importanți pași pentru ca o companie să devină mai sustenabilă.

Mai multe informații despre cum poate deveni compania ta una sustenabilă poți afla pe platforma Sustainable Futures.

Este compania ta pregătită să devină mai sustenabilă? Dacă vrei să afli mai multe despre sustenabilitate, te invităm la seria de evenimente publice Sustainable Futures în care abordăm teme actuale ce stau sub umbrela a zece obiective de dezvoltare durabilă elaborate de ONU pentru Agenda 2030.

Următorul eveniment are loc pe 20 mai la Teatrul Național București și abordează tema „Reziliență climatică și finanțarea soluțiilor sustenabile”. Află mai multe aici.