Potrivit CleanTehnica, în luna martie au fost înmatriculate 851.000 de mașini plug-in, reprezentând a doua cea mai bună lună dintotdeauna și o cotă de piață de 15% din totalul global al industriei auto.

Mașinile complet electrice au înregistrat o cotă de 11% din totalul pieței auto la nivel global, iar odată cu cifrele recente de vânzări, industria auto începe să pună presiune asupra furnizorilor de electricitate la nivel global.

Tot în martie au fost înmatriculate 832.000 de vehicule hybrid plug-less, ceea ce înseamnă că aproape 30% din piața auto la nivel global este electrificată, într-un fel sau altul.

În martie, mașinile electrice cu baterii (BEVs), care au înregistrat o creștere de 81% față de anul trecut, au crescut în ce privește de vânzări comparativ cu vehiculele plug-in hybrid, care au crescut cu 19% față de anul trecut, însă care au înregistrat o scădere în Europa.

Mașinile complet electrice au reprezentat 75% din înmatriculările de mașini plug-in la nivel global în martie.

Primele mașini plug-in din clasament când vine vorba despre vânzările la nivel global sunt două modele Tesla și un model al producătorului chinez Wuling.

Tesla Model Y a fost lider în ce privește vânzările de mașini plug-in, cu peste 92.000 de mașini vândute la nivel global în martie, urmat de Tesla Model 3, cu aproape 82.000 de exemplare vândute, iar pe locul trei se clasează Wuling HongGuang Mini EV, cu peste 47.500 de mașini vândute în aceeași lună.

Cele 92.221 de unități ale Model Y vândute de Tesla reprezintă un nou record în ce privește cererea pentru un singur model de mașină electrică.

Din totalul cererii pentru mașini electrice în luna martie, cele două modele ale Tesla au constituit mai mult de 20% din vânzări, 20.4% mai exact, în vreme ce Wuling HongGuang Mini EV a înregistrat o cotă de piață de 5.6%.

Mașini precum Volkswagen ID.4 și Hyundai Ioniq 5 au reușit să ajungă la 10.857, respectiv 10.848 clienți fiecare, ambele companii obținând o cotă de piață de 1.3% din vehiculele electrice vândute la nivel global în luna martie.

În primul trimestru al anului 2022, Tesla Model Y a obținut o cotă de piață de 8.5%, cu 169,682 de vehicule vândute, urmat de Tesla Model 3, cu o cotă de piață de 6.4% și 127.936 mașini vândute, iar pe locul trei s-a clasat din nou modelul celor de la Wuling, HongGuang Mini EV, cu o cotă de 5% și 100.361 de mașini înmatriculate.

În ce privește primii trei producători la nivel global legat de vânzările de mașini plug-in în luna martie, Tesla este primul producător în materie de vânzări, cu 180.253 de mașini trimise către clienți, reprezentând 21.2%, urmat de producătorul chinez BYD, cu 104.669 de vehicule vândute și o cotă de 12.3%. Pe locul trei se clasează un alt producător chinez, SGMW, cu 52.053 mașini livrate, reprezentând 6.1%.

Următoarele trei poziții sunt acoperite de producători europeni, anume BMW, Volkswagen și Mercedes-Benz, toate cele trei companii obținând o cotă de piață combinată de aproape 10%.

Dacă ne uităm la primii trei producători în materie de vânzări pentru primul trimestru, pozițiile rămân neschimbate, Tesla fiind în fruntea clasamentului, cu o cotă de piață de 15.5% și peste 310.000 de mașini vândute, BYD pe poziția a doua, cu 14.3% și aproape 286.000 de mașini livrate, iar pe locul trei se află SGMW, cu 5.7% și aproape 115.000 de vehicule înmatriculate.

BMW, Volkswagen și Mercedes-Benz ocupă următoarele poziții și au o cotă de piață combinată de 10.8%.

În ce privește vânzările de mașini plug-in ale grupurilor auto pentru T1, Tesla este în continuare lider, cu 310.441 de mașini înmatriculate, urmat de grupul BYD pe poziția a doua, cu 285.849 de mașini vândute, iar pe locul trei se află grupul chinez SAIC, cu 170.454 de vehicule livrate.

Pentru mașinile complet electrice vândute în la nivel global în primul trimestru, Tesla se află din nou pe prima poziție, cu aceleași 310.441 de mașini vândute și o cotă de 21.6%, urmată de SAIC cu 154.623 de mașini vândute și o cotă de 10.8%, iar pe locul trei se află grupul BYD, cu 144.203 mașini complet electrice vândute, obținând 5% față de anul trecut.

În Europa au fost vândute 250.000 de vehicule plug-in în luna martie, iar în primul trimestru au fost înmatriculate 565.000 de astfel de mașini.