ESG Today scrie că Velocys, un spin-off al Universității Oxford, produce combustibili carbon-negativi pentru aeronave din surse precum deșeurile municipale solide sau biomasă lemnoasă. Carbon Direct Capital, Lightrock și GenZero se numără printre investitorii care au participat la runda de finanțare.

Kevin Bone, partener Lightrock, a declarat că „suntem încântați să colaborăm cu Velocys, care face pași repezi pentru a deveni un furnizor de top de soluții SAF pentru industria aviației. Obiectivul acesta are nevoie de finanțare pe termen lung și de sprijin tehnic pentru companiile industriale care vor să acopere potențialul SAF-ului.”

Combustibilii sustenabili pentru aeronave sunt un tip de combustibili regenerabil pentru aviație destinați alimentării aeronavelor, care au proprietăți similare cu cele ale combustibilului convențional pentru jeturi, dar cu o amprentă de carbon mai mică pe tot parcursul ciclului lor de viață. SAF permite reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu până la 80% pe parcursul ciclului de viață al combustibilului, în comparație cu utilizarea combustibilului fosil pentru aeronave jet.

În același timp, SAF poate fi combinat cu kerosenul, în general cota combustibililor sustenabili fiind de 10-50%. Experții de la International Civil Aviation Organization (ICAO) susțin că au fost realizate circa 360.000 de zboruri cu combustibili sustenabili în 46 de aeroporturi din lume, în principal în SUA și Europa.

Potrivit oficialilor Velocys, finanțarea de 40 de milioane de dolari ridicată recent va fi utilizată pentru accelerarea livrării tehnologiilor necesare proiectelor implementate de clienții companiei, dar și pentru scalarea producției de SAF și extinderea echipei.