Conform Energy Daily, cercetătorii de la Universitatea din Maryland au realizat un nou design pentru un strat suplimentar implementat în bateriile litiu-ion, care ar preveni formarea dendritei de litiu în acest tip de celule, chiar dacă ele sunt prezentate ca baterii solide.

Unii experți estimează că în SUA circulă circa 750.000 de vehicule cu baterii litiu-ion, dată fiind densitatea lor energetică foarte bună, însă ei conțin un electrolit lichid foarte inflamabil, care poate lua foc atunci când se supraîncălzește.

Incendiile în care sunt implicate mașinile cu baterii nu sunt foarte comune, însă autoritățile sunt de părere că oamenii care sunt implicați în astfel de incidente sunt expuși la mai multe pericole, cum ar fi riscul de șoc electric sau contactul cu substanțe chimice eliberate pe timpul arderii.

Bateriile complet solide ar putea permite fabricarea vehiculelor mai sigure decât cele care funcționează pe celule cu litiu sau pe combustibili fosili, aducând în același timp viteze mai mari de încărcare și baterii mai durabile.

Chunsheng Wang, profesor de inginerie la Universitatea din Maryland, a declarat că „am propus ideea de a reproiecta straturile interioare pentru a opri creșterea dendritelor.”

Soluția dezvoltată de ei este formată dintr-un inter-strat poziționat între catod și electrolit, dar și între electrolit și anod, iar materialul este bogat în fluor, dar și în magneziu și bismut.

„Bateriile solide reprezintă următoarea generație de celule pentru că pot fi foarte dense din punct de vedere al energiei, dar și foarte sigure. În bateriile din prezent, dacă încerci să crești densitatea energetică, riști să ai probleme cu siguranța”, adaugă Wang.

Înainte ca acest model de baterii să ajungă pe piață, cercetătorii vor trebui să rezolve unele dintre provocările sale, cum ar fi stratul de electrolit mai gros, care ar trebui subțiat la nivelul celor din bateriile litiu-ion, lucru care ar trebui să crească densitatea energetică.

Solid Power este un producător de baterii care lucrează în prezent la implementarea acestei tehnologii și își dorește să aducă astfel de noi celule pe piață până în 2026.