Potrivit ESG Today, studiul, numit Destination Net Zero, include date legate de 2.000 dintre cele mai mari companii din lume, iar experții Accenture le-au analizat angajamentele de sustenabilitate, datele pe care le-au adunat în acest sens și progresul pentru reducerea emisiilor din domeniile 1 și 2.

Experții companiei au raportat că numărul firmelor globale care s-au angajat să îndeplinească obiective net-zero este în creștere, deși rata creșterii a scăzut în ultimul an.

Totuși, companiile europene sunt în fruntea clasamentului în ce privește noile angajamente climatice, astfel că 61% dintre ele au un obiectiv de neutralitate climatică în viitor, de la 37% în 2021. Dacă analizăm sectoarele care au făcut cele mai mari progrese în materie de reducere a emisiilor din 2016, raportul arată că industria utilităților le-a scăzut cu câte 5% anual din domeniile 1 și 2. De asemenea, 68% dintre companiile de utilități și-au redus amprenta climatică din 2016.

De cealaltă parte, companiile de software și cele care susțin platforme IT au înregistrat o creștere a emisiilor poluante cu 15%, astfel că doar 35% dintre companiile din acest domeniu au reușit să le reducă.

Experții care au analizat datele sugerează că doar 18% dintre companiile globale sunt pe cale de a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor până în 2050, iar 24% dintre întreprinderile europene sunt capabile de acest lucru, față de 20% dintre cele americane.

Jean-Marc Ollagnier, CEO-ul Accenture Europe, Orientul Mijlociu și Africa, a declarat că „este bine să vedem că numărul angajamentelor pentru neutralitate a crescut și anul acesta, însă rata lor de adopție nu este uniformă, iar unele companii nu pot implementa elementele de bază.”

„Atingerea neutralității este o oportunitate unică pentru fiecare companie în parte, însă aceasta nu este doar o provocare la nivel de întreprindere, ci și una de ecosistem și trebuie rezolvate problemele legate de cerere și ofertă”, adaugă acesta.