Conform Marketing-Interactive, Qiyun Woo, membru executiv al Climate Action Singapore Alliance, a declarat că „brandurile pot avea beneficii în spațiul mediatic dacă își aliniază operațiunile cu cauza pe care o serbăm luna aceasta. Totuși, dacă aleg să facă acest lucru, fiecare soluție pe care decid să o implementeze vine cu riscuri care le pot pune în pericol reputația.”

Experta este de părere că etichetarea corectă este un mod foarte bun de a interacționa cu clienții și de a le câștiga încrederea. Totuși, dacă promisiunile sau declarațiile companiilor nu sunt respectate de către executivi, acest lucru poate duce la lipsă de încredere și poate face mai mult rău, decât bine, pe termen lung.

„Sfatul meu pentru branduri este să discute cu specialiști locali de mediu și cu oameni de știință pentru a afla cum pot comunica ceva complex într-un mod care să fie ușor de digerat de către publicul larg”, a adăugat ea.

Sinceritatea și efortul sunt esențiale

De la primul sfat se poate ajunge ușor la al doilea, care este sinceritatea, unul dintre cele mai bune moduri prin care activiștii și clienții pot fi atrași de un brand, chiar dacă executivii trebuie să recunoască și atunci când companiile lor nu reușesc să livreze un efort pentru planetă până la capăt.

Jurnalistul specializat în sustenabilitate Robert Hicks este de părere că „companiile ar putea avea mai mult de pierdut, decât de câștigat, dacă se folosesc de Ziua Pământului drept o platformă de marketing. Consumatorii își pot da seama care sunt companiile care profită de eveniment pentru a-și crea o imagine și atât.”

De aceea, în opinia lui, dacă o companie nu are o strategie bine pusă la punct pentru Ziua Pământului sau dacă nu se poate ține de eventualele promisiuni, ar fi bine ca momentul să fie sărit, decât să se improvizeze și să se eșueze.

„Nu există niciun motiv pentru care companiile să nu poată comunica fiecare pas din călătoria lor legată de sustenabilitate, cât timp ele sunt sincere și transparente față de progres”, a adăugat el.

Nu în ultimul rând, respectarea promisiunilor, oricare ar fi acelea, este ultimul lucru pe care companiile trebuie să îl facă în campaniile lor. Acest lucru nu doar că va aduce mai mulți clienți și investitori firmei respective, dar va face ca viitoarele campanii de mediu să fie și mai credibile. Asta, desigur, dacă nu apare dezinformarea ecologică, ceea ce nu ar trebui să se întâmple dacă celelalte două sfaturi sunt respectate.

Joanna Ash, Directorul Bravery Communications, a concluzionat faptul că „progresul ar trebui urmărit și evaluat pentru ca executivii să se asigure că obiectivele sunt îndeplinite și comunicate.”

În cele din urmă, protejarea planetei ar trebui să fie o prioritate zilnică atât pentru clienți, cât și pentru companii, deoarece nouă ne permite să trăim într-un mediu mai curat, iar pe ele le ajută să își clădească o reputație mai solidă.