Financial Times scrie că Michael Regan, administratorul Agenției pentru Protecția Mediului din Statele Unite (EPA) a declarat că acest efort reprezintă „cel mai ambițios standard de poluare aplicat camioanelor și automobilelor.” Noile măsuri își propun să crească cota de vehicule electrice de pe piața americană, care era de doar 7% anul trecut în SUA.

Deși noile reglementări ar reduce drastic bugetul de carbon al producătorilor auto pentru viitoarele modele, legea ar putea intra în vigoare abia din 2027 și ar dura până în 2032.

Ford, General Motors și Stellantis au promis că 40-50% din vehiculele pentru piața americană vor fi electrice până în 2030, un obiectiv pentru care au investit miliarde de dolari în cercetare și dezvoltare, dar și în fabrici noi.

Cu toate acestea, pe lângă lanțul de aprovizionare care va furniza materia primă necesară acestei tranziții, există și întrebarea dacă vor reuși producătorii americani să se asigure că modelele nepoluante de mașini vor putea concura cu cele pe combustibili fosili în ce privește prețul.

Dacă aceștia vor reuși sau nu această performanță, rămâne de văzut, însă există experți care sunt de părere că punerea unei astfel de legi în aplicare este necesară, iar piața auto trebuie să se adapteze la această decizie.

„Dacă te gândești serios să rezolvi problemele legate de schimbările climatice, trebuie să-ți îndrepți atenția și către sectorul transportului”, a declarat Howard Learner, directorul executiv al Environmental Law & Policy Center.

Tesla este unul dintre puținii producători americani de vehicule care vinde doar mașini pe baterii, astfel că posibila reglementare va lucra complet în favoarea modelului de business a companiei.