Electrive scrie că în prezent, Scania folosește o platformă lungă de 12 metri pentru modele de autobuze cu podea coborâtă, numită Citywide BEV, care poate fi echipată cu două tipuri de baterii, fie de 250 kWh, fie de 320 kWh. Viitoarea platformă va putea acomoda baterii semnificativ mai mari, conform oficialilor Scania.

Astfel, noua arhitectură va permite echiparea modelelor de autobuze fără emisii cu baterii de 416, respectiv 520 kWh, care ar putea oferi autonomii de 400, respectiv 500 de kilometri.

Urmărind o producție sustenabilă a bateriilor, Scania a început colaborarea cu Northvolt pentru dezvoltarea celulelor respective.

„Noile pachete cu baterii și sistemele de încărcare proprietare implementate de Scania vor permite viteze de alimentare mai rapide, iar o amplasare mai robustă a portului de încărcare face alimentarea mai ușoară”, susțin oficialii companiei, fără a preciza cu exactitate cifrele respective. Totuși, în ce privește motoarele electrice, știm că Scania va echipa noile autobuze cu motoare electrice cu o putere nominală de 250 kW, care pot oferi un maximum temporar de 300 kW.

În ce privește siguranța, reprezentanții Scania precizează că viitoarele modele vor fi echipate cu sisteme pentru asistența șoferilor și securitate cibernetică, printre altele.

Carl-Johan Lööf, Head of Product Management, People Transport Solutions, Scania, a declarat că „în dezvoltarea noii platforme pentru autobuze electrice, am ținut cont în primul rând de autonomie, performanțe și autonomie - toate fiind cruciale pentru a avea un sistem de transport public fiabil și sustenabil. În combinație cu serviciile noastre de mobilitate electrică, acest lucru înseamnă că vom putea oferi soluții complete și competitive pentru transport urban în aproape toate regiunile.”

Sursă foto: Scania