Potrivit Reuters, Italia, Polonia și România s-au numărat printre statele care au luat parte la negocierile ce țin de norma de poluare Euro 7, care ar implica limite mai stricte pentru emisiile dăunătoare de carbon.

Republica Cehă a fost una dintre țările care s-a opus reglementărilor stricte legate de emisii, întrucât unele dintre statele UE sunt casele unor branduri auto cu tradiție care susțin că implementarea unor tehnologii care să reducă emisiile foarte mult este dificilă.

Ministrul ceh al transporturilor, Martin Kupka, a declarat că „efortul pe care îl depunem în ce privește Euro 7 este să facem aceste condiții foarte realiste, ca ele să fie realizabile.”

Norma de poluare Euro 7 ar trebui să devină obligatorie începând cu jumătatea anului 2025, termen prea scurt, susțin reprezentanții unora dintre state.

Oficialii Republicii Cehe, de exemplu, cer o tranziție către noua normă de poluare care să dureze patru ani, deoarece vor fi necesare și schimbări tehnice în acest proces, iar astfel, reprezentanții industriei auto ar trebui să aibă timp suficient pentru a se adapta.

„Dacă într-adevăr vrem să ajutăm Europa să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, cred că trebuie să avem reglementări realiste din punct de vedere tehnologic”, a adăugat ministrul ceh al transporturilor.

Miniștri transporturilor au discutat și pe marginea legii care ar urma să interzică vânzarea de mașini alimentate de combustibili fosili după 2035, întrucât Germania s-a opus acesteia în ultimul moment.

Țara, alături de Italia și Republica Cehă, toate casele unora dintre cele mai cunoscute branduri auto, țin să fie asigurate de faptul că mașinile pe combustibili fosili vor putea fi vândute în UE după termenul limită inițial, dacă vor funcționa pe combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor.