Registrul Deșeurilor, aplicația ce ajuta afacerile să se conformeze OUG 92/2021 privind Regimul deșeurilor și să păstreze evidența deșeurilor prin doar 3 click-uri, a fost lansată în luna iunie și este disponibilă la adresa pe site-ul Registrul Deșeurilor.

Afacerile ce au activitate la sediul social sau la punctul de lucru sunt considerate producători de deșeuri si au o serie de obligații in domeniul gestionării deșeurilor rezultate din activitatea lor.

Acestea trebuie să:

  • Identifice și codifice tipurile de deșeuri generate conform OUG 92/2001, art. 8 alin. 1;
  • Colecteze selectiv deșeurile generate conform OUG 92/2001, art. 15 alin. 1;
  • Întocmească și păstreze evidența deșeurilor generate - OUG 92/2001, art. 48;
  • Transmită anual evidența deșeurilor generate către Agenția pentru Protecția Mediului până la 15 martie anul următor generării deșeurilor - OUG 92/2001, art. 48 alin. 1 si 5;
  • Pună la dispoziția autorităților competente ( Garda de Mediu, Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția Locala) la cererea acestora;

Inițial, Legea 211/2011 prevedea că fiecare producător de deșeuri trebuie să desemneze la nivelul societății o persoană responsabilă pentru gestionarea deșeurilor și că această persoană trebuie să fie instruită în domeniul prevenirii generării deșeurilor și în managementul deșeurilor. Această prevedere a fost modificată și este obligatorie doar pentru societățile pentru care a fost emisă o Autorizație de Mediu.

În cazul în care societățile nu păstrează evidența deșeurilor și nu o transmit către autorități riscă amenzi cuprinse intre 20.000 și 40.000 lei.

Soluția Registrul Deșeurilor vina în sprijinul antreprenorilor, aceasta fiind simplu de utilizat și ii ajută sa păstreze evidența deșeurilor generate și predate către parteneri.

Aplicația Registrul Deșeurilor respectă toate cerințele legale:

  • Ajută la identificarea și codificarea celor mai comune tipuri de deșeuri;
  • Gestionează partenerii contractuali pentru preluarea deșeurilor;
  • Păstrează evidența deșeurilor generate si predate către parteneri la nivel de tip de deșeu;
  • Generează Rapoarte lunare pe formatul cerut de HG 856/2002;
  • Generează Rapoarte anuale pe formatul cerut de ANPM, raportul PRODDES, OUG 92/2021, pentru raportarea anuală;
  • Păstrează dovezile de predare (Anexa 1, 2 sau 3) a deșeurilor către parteneri.

Alte avantaje ale folosirii aplicației sunt:

  • Aplicația a fost gândită pentru ca antreprenorii să nu piardă timp și să adauge datele extrem de rapid, adăugarea unei înregistrări cu doar 3 click-uri;
  • Economisește bani, nu mai este neapărat nevoie de o altă companie sa întocmească evidența deșeurilor pentru societăți;
  • Poate fi folosită de pe orice dispozitiv, smartphone, tabletă sau desktop;
  • Pentru încărcarea dovezilor de predare este suficient să fie fotografiate documentele și sa fie încărcate în aplicație.

Câteva exemple de afaceri ce sunt obligate să păstreze evidența deșeurilor și să o raporteze către ANPM sunt:

  • HoReCa (restaurante, baruri, cafenele, autoserviri, patiserii, cofetarii etc);
  • Magazine (alimentare, electronice, haine etc);
  • Servicii (saloane de beauty, frizerii, săli de jocuri, cabinete medicale etc);
  • Societăți cu activitate de birou (cabinet de avocatura, contabilitate, producerea de software etc);
  • Societăți cu activitate de depozit;
  • Societăți cu activitate de producție ( mobile, echipamente electrice, haine, mase plastice etc).

Aplicația poate fi testată timp de 15 zile gratuit, apoi funcționează pe bază de abonament, lunar sau anual.

„Am creat această aplicație având ca obiectiv ca tot procesul de adăugare a datelor referitoare la deșeurile generate să fie extrem de facil, intuitiv și rapid după setarea contului care durează 5 minute, apoi totul se poate face din 3 click-uri de fiecare dată când deșeurile au fost predate partenerilor.”

„Totul pentru ca antreprenorii să se poată concentra pe creșterea business-ului, dar să respecte și legea, natura și să evite amenzile. Ne-am asigurat și vom continua să ne asigurăm că respectăm toate cerințele legale, iar în cazul în care acestea se schimbă, vom modifica rapid aplicația pentru a respecta noile cerințe”, a declarat Valentin Krancevik, co-fondator al aplicației Registrul Deșeurilor.

Echipa ce a dezvoltat aplicația Registrul Deșeurilor este formată din antreprenori cu experiență în managementul deșeurilor, în mediul privat si ONG - Let’s Do It, Romania!, dar și în dezvoltarea aplicațiilor software.

1% din veniturile acestei aplicații vor fi redirecționate către Asociația Let’s Do It, Romania! pentru acțiuni de curățenie în natură.