Nivelul 4 de autonomie implică faptul că vehiculele capabile de acest lucru pot funcționa pe cont propriu în orașe, unde viteza de deplasare este mai mică, însă un șofer poate interveni în caz de pericol.

Potrivit Electrive, Okan Baş, membru de consiliu executiv al Karsan, Kristin Nøkling, CEO al Kolumbus și ministrul transportului din Norvegia, Jon-Ivar Nygård, au participat la punerea în funcțiune a autobuzului autonom.

Baş a declarat că autobuzul este un produs de serie și nu unul experimental, în vreme ce Nygård a adăugat faptul că acesta „este un pas decisiv către operarea vehiculelor autonome.”

Autobuzul e-Atak operează pe o linie de 2.5 kilometri aflată în centrul orașului Stavanger, iar în această zonă se află chiar și o pistă dedicată pentru biciclete.

Autobuzul lung de 8 metri are o capacitate totală de 52 de pasageri, însă momentan doar cei 21 care stau jos pot circula cu aceasta.

Acest lucru se datorează faptului că, deși autobuzul poate vedea pietonii care vor să traverseze și să frâneze în caz de urgență, uneori poate frâna foarte brusc și puternic, ceea ce înseamnă că pasagerii care stau în picioare pot cădea.

Vehiculul automatizat nu are nicio problemă în a circula într-un sens giratoriu, pornește ușor din rampă, poate vira cu ușurință și este capabil să oprească și să plece din stații foarte precis.

Este capabil să se conducă și atunci când este înconjurat de mașini sau biciclete.

Toate acestea sunt posbile datorită senzorilor LiDAR și a camerelor termice montate în mai multe puncte ale autobuzului.

Baş a anunțat faptul că mai multe astfel de vehicule vor fi livrate pentru Norvegia pentru a continua procesul de automatizare al transportului public.

Germania este o altă țară care vrea să adopte metodele de transport inovatoare care vor schimba modul în care ne deplasăm prin oraș.

Oficialii germani au pregătit un cadru legislativ care ar putea permite implementarea vehiculelor autonome pe rute speciale.

Ministrul transportului Germaniei Volker Wissing a declarat că „faptul că numeroase vehicule vor putea participa la traficul obișnuit în țara noastră în viitor este un lucru unic în lume și am muncit mult pentru a face posibil acest lucru.”