Am scris despre Lerins pe Green Start-Up atunci când am prezentat câteva dintre companiile fashion care încearcă să inoveze în acest sector pentru a deveni mai prietenoase cu mediul.

Adidașii din piele de struguri ai companiei londoneze au ca scop înlocuirea pielii tradiționale cu o alternativă mai sustenabilă care este cel puțin la fel de bună.

Pentru a afla mai multe despre acest produs inovator și cum acesta poate deschide drumul către noi posibilități când vine vorba despre încălțămintea sustenabilă, am stat de vorbă cu Daniel Rubin, fondatorul companiilor producătoare de încălțăminte Dune - cu o istorie de 30 ani și cu peste 350 de magazine administrate la nivel global - și Lerins.

lerins

Sursă foto: Lerins

Daniel este a patra generație din familia lui care se ocupă cu fabricarea încălțămintei.

În trecut, el a deținut o fabrică în Londra unde a creat pantofi pentru femei timp de mai bine de un deceniu, în vreme ce deja concepea, importa și vindea încălțăminte de 20 de ani.

Daniel Rubin a fondat brandul de modă Dune în 1992.

Încălțămintea Lerins, realizată cu focus pe sustenabilitate

Atunci când au conceput prima colecție de adidași pentru bărbați și femei, numită „Palm”, echipa lui Daniel a vrut să creeze „o pereche de adidași sustenabilă și la modă” care să se potrivească în orice garderobă.

Echipa s-a concentrat foarte mult pe sustenabilitate și pe proiectarea produsului pentru viitor, iar Daniel ne-a împărtășit faptul că prima colecție a fost desenată în Londra și produsă la o mică fabrică de familie din Portugalia.

„Colecția Palm a fost adusă la viață cu ajutorul materialelor eco-friendly precum pielea vegană pe bază de struguri, plastic reciclat din mare, piele gold-standard și plută reciclată”, ne-a spus fondatorul Lerins.

Compania merge mai departe de implementarea materialelor sustenabile în produsele ei, iar pentru fiecare pereche de adidași vândută, ea donează o liră sterlină către proiectul The World Land Trust, o organizație caritabilă britanică ce caută să cumpere și să protejeze terenuri amenințate de mediu din zone precum Africa, Asia și America Centrală.

Ideea de a face o alternativă la piele pe bază de fructe

Daniel ne-a împărtășit faptul că fondarea brandului Lerins a fost un efort ce s-a întins pe mai bine de un an. ”Pe perioada pandemiei mi-am dorit să aduc pe piață o pereche de adidași care să fie comozi și la modă, care să poată fi purtați și la ținute smart și la cele casual fără a avea prea multe logo-uri. Trebuia să fie realizată în mod sustenabil, am vrut să mă asigur că putem controla lanțul de aprovizionare și să înțeleg toate materialele din care ea urma să fie produsă și cine avea să o fabrice.”

lerins 2

Sursă foto: Lerins

Fondatorul ne-a spus că a reușit să găsească o mică fabrică operată de o familie din Portugalia care a fost interesată să producă încălțămintea pe bază de struguri a companiei.

Provocările fabricării încălțămintei pe bază de fructe

Potrivit șefului departamentului de design al companiei, cea mai mare provocare în ce privește crearea adidașilor pe bază de coji de struguri a fost găsirea unui partener care să împărtășească valorile de fashion și sustenabilitate ale Lerins.

„Albul este o culoare destul de comună pe piața încălțămintei sustenabile, motiv pentru care am vrut să găsim ceva care să ne diferențieze și care să fie, în același timp, produs în mod responsabil”, a declarat șeful departamentului de design.

„Fiind un startup la început de drum care realizează produse artizanale, suntem în competiție cu brandurile mari care vor să adauge opțiuni sustenabile în gamele lor de produse, ceea ce înseamnă că avem un număr limitat de fabrici în Europa cu care putem coopera pentru producția responsabilă a încălțămintei”, a adăugat reprezentantul.

Descoperirea materialelor inovatoare pentru încălțăminte

Dezvoltarea unei perechi sustenabile de încălțăminte a presupus faptul că echipa de la Lerins a trebuit să fie creativă când a venit vorba de materialele ce urmau să fie folosite. În același timp, designerii au trebuit să se asigure că nu vor compromite calitatea produselor.

Daniel Rubin a declarat că „găsirea celor mai sustenabile materiale a fost esențială. Când ne-am intersectat cu compania Vegea, am simțit că valorile lor rezonează cu ale noastre. Echipa lor operează la standarde înalte și credem că soluția oferită de ei este deosebit de prietenoasă cu mediul în comparație cu alte materiale.”

Pielea vegană folosită de Lerins pentru produsele sale este furnizată de Vegea, partenerul italian al companiei. Materialul provine de la resturile de struguri din industria vinurilor.

„Echipa noastră de design cercetează în continuare posibilitatea de a implementa noi materiale și alternative pe bază de plante”, a declarat Daniel.

În vreme ce clienții pot cumpăra momentan încălțămintea Lerins doar în Marea Britanie, compania vrea să se extindă către noi piețe până la finalul anului în curs.

Creșterea liniei de produse cu alte produse fashion sustenabile

Colecția Palm este prima lansată de Lerins care promovează produse sustenabile. Vor urma și alte astfel de colecții deoarece compania caută în permanență să implementeze materialele eco-friendly și pe alte articole fashion.

„Suntem motivați să fim cât mai sustenabili și avangardiști cu putință prin recenzarea continuă a produselor, proceselor și materialelor noastre. Abia așteptăm să introducem noi forme și materiale în fiecare colecție pentru a ne reflecta inițiativele”, a adăugat fondatorul Lerins.

În ce privește durabilitatea noului produs, Daniel este încrezător că adidașii pe bază de piele de struguri sunt foarte rezistenți, întrucât materialul este „combinat cu uleiuri vegetale și fibre naturale pentru a-l face durabil și asemănător cu pielea.”

lerins 3

Sursă foto: Lerins

Printre proiectele din industria fashion care promovează sustenabilitatea și circularitatea se numără și Vintello, o platformă online românească pentru vânzarea și cumpărarea articolelor fashion.

Alternativele sustenabile, populare printre cumpărători

În luna mai a anului 2021, 69% dintre cumpărători au declarat că sustenabilitatea este un factor important în ce privește achiziționarea unui articol fashion.

Datorită acestui lucru, companii precum Nike sau H&M încearcă în mod constant să ofere clienților alegeri vestimentare care să ajute mediul înconjurător.

Lerins aplică același model de business, iar compania a fost fondată pentru a satisface clienții care vor să se îmbrace bine și să îmbunătățească și starea de bine a planetei.

Fondatorul ne-a comunicat faptul că „încă de la lansare, stilul nostru vegan a fost cel mai popular, evidențiind apetitul clienților pentru sustenabilitate și materiale alternative.”

Când vine vorba de competiție, Lerins este concentrată pe oferirea unei alternative sustenabile care nu compromite design-ul sau sustenabilitatea.

„În prezent, ne concentrăm să oferim o pereche de adidași care este la modă și este sustenabilă. Deși sustenabilitatea este un factor important, vrem să ne asigurăm că toate colecțiile noastre sunt atractive, dezirabile și funcționale. Credem că brandul nostru este în pas cu moda fără să compromită confortul”, ne-a mărturisit fondatorul.

Obiectivele Lerins pentru anul 2022

Daniel ne-a spus că, pentru restul anului, compania sa se va concentra pe proiectarea produselor sustenabile de înaltă calitate, iar în același timp va încerca să le facă disponibile în mai multe piețe unde și alți oameni se pot bucura de articolele fashion eco-friendly.

Întrucât designerii caută implementarea alternativelor sustenabile, am putea vedea tot mai multă inovare pe piața fashion în ce privește piese clasice „îmbrăcate” în materiale prietenoase cu natura.