Potrivit Reuters, această măsură ar trebui să accelereze tranziția către vehicule nepoluante pentru a combate efectele schimbărilor climatice.

De asemenea, există noi ținte și pentru mașinile pe benzină și motorină, iar emisiile acestora vor trebui reduse cu 55% până în 2030 comparativ cu modelele din 2021.

Jan Huitema, negociatorul parlamentului pentru noile legi, a declarat că „prețul de operare al unui vehicul electric sunt deja mai mici decât cele ale unui vehicul pe combustibili fosili.”

Tot el le-a sugerat producătorilor să dezvolte modele pe baterii mai accesibile, astfel încât mai mulți oameni să înceapă să le adopte în favoarea vehiculelor vechi poluante.

În primul trimestru al anului trecut, peste 500.000 de modele pe baterii au fost înmatriculate în Europa, iar Norvegia a fost declarată țara-campion de pe continent în ce privește rata de adopție a mașinilor electrice.

Aprobarea finală a legii care a fost susținută încă din Octombrie, anul trecut, ar putea avea loc în luna martie.

De asemenea, anul trecut în iunie, reprezentanții celor 27 de state europene au ajuns la un consens în ce privește un pachet de legi „verzi”, printre care se numără și interzicerea vânzării vehiculelor poluante începând cu 2035.

Producătorii trebuie să se conformeze și în ce privește noile vehicule comerciale ușoare cu o reducere a emisiilor de 50% până în 2030 și cu trecerea acestora pe electric din 2035.

Volkswagen este unul dintre brandurile care face mari eforturi pentru electrificarea ofertei, iar producătorul german promite doar modele pe baterii începând cu 2033.

Totuși, pentru a oferi producătorilor mici o șansă la această tranziție, mai exact cei care produc sub 10.000 de unități pe ani, reprezentanții spun că aceștia pot negocia pentru un termen limită în anul 2036.