Majorarea a fost determinată atât de investițiile realizate de companie în dezvoltarea echipei, cât și de oportunitățile generate de situația geopolitică actuală, respectiv nevoia tot mai mare a clienților de a accesa soluții de eficientizare energetică.

„2022 a fost un an plin de provocări. Ne-am confruntat cu majorări de prețuri la materiile prime și sincope în lanțul de aprovizionare din cauza situației geopolitice, cu dificultăți în menținerea unui stoc optim de produse și materiale, dar și cu instabilitatea și volatilitatea pieței. Cu toate acestea, am raportat o majorare importantă a business-ului și, de asemenea, a profitabilității, cu peste 30%”, a declarat Károly Nagy, Director General PROMELEK XXI.

Potrivit afirmațiilor sale, în acest moment Promelek XXI colaborează cu cca. 2.000 de parteneri din toate zonele țării, atât cu vânzători specializați, cât și cu instalatori importanți, precum și cu marile lanțuri de magazine. O parte considerabilă a business-ului companiei este realizată pe segmentul de distribuție – cca. 48%, dar și pe cel de proiecte cu cca. 45%, în timp ce zona de producție (n.red.: în atelierul propriu) aduce 7% din cifra de afaceri.

Majorarea raportată de companie anul trecut a fost determinată și de o serie de oportunități cum ar fi, creșterea gradului de investiții în soluțiile de eficientizare energetică, în contextul geopolitic actual, care a adus creșteri consistente de preț pentru gaz și energie electrică. De asemenea, programele guvernamentale de finanțare pe segmentul sistemelor fotovoltaice au avut un impact important în business, alături de creșterea cererii pe segmentul industrial.

În prima parte a anului trecut, compania a înregistrat un record istoric de vânzări pe segmentul dedicat panourilor fotovoltaice și estimează că va încheia anul 2022 cu o cifră de afaceri de 3 milioane de euro pentru această linie de business.

„Business-ul Promelek XXI a înregistrat un ritm de creștere de trei ori mai mare comparativ cu cel al pieței de profil. Astfel, estimăm că piața de echipamente electrice de joasă și medie tensiune s-a majorat cu cca. 10% în 2022, ajungând la aproximativ 400 de milioane de euro*”, a mai spus Károly Nagy.

Reprezentantul companiei a subliniat, în plus, că pentru anul 2023 estimează că piața de profil va raporta o nouă creștere, mai ales în ceea ce privește zona de clienți profesionali.

Totodată, Promelek XXI a pus în 2021 pe harta “benzinăriilor verzi” circa 200 de stații de încărcare electrice, atât în spații publice, cât și în locații private, destinate mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in.

Raportat la planurile Promelek XXI pentru anul în curs, Károly Nagy a declarat că va continua procesul de digitalizare, cu implementarea unor soluții robotizate menite să accelereze tehnologizarea producției și, nu în ultimul rând, compania va pune accent pe promovarea în piață a soluțiilor de energie regenerabilă, sistemelor fotovoltaice și a celor de automatizări de clădiri inteligente. În ceea ce privește businessul companiei, reprezentantul Promelek XXI mizează pe un avans cu 20% în 2023 a cifrei de afaceri și cel puțin menținerea profitabilității.