Potrivit Electrive, sistemul de încărcare wireless ar putea fi suficient de echilibrat, în special când vine vorba de costurile de operare.

Richard DeRock, manager general al Link Transit, susține că acest sistem face autobuzele electrice să aibă costuri de operare cu 49% mai scăzute comparativ cu autobuzele pe motorină.

Link Transit folosește în prezent 12 autobuze electrice, iar toate acestea împart patru puncte de încărcare de 300 kW.

O altă companie ce studiază fezabilitatea instalării sistemelor de încărcare wireless pentru mașini este Stellantis, care testează această tehnologie pe o variantă a lui Fiat 500 Electric.

Richard DeRock a declarat că „încărcătoarele wireless ale Momentum au schimbat modul în care utilizăm autobuzele. Ele încarcă autobuzele pentru câteva minute și oferă autonomie suplimentară, permițând astfel autobuzelor să rămână funcționale timp de 12 până la 14 ore pe zi, chiar și iarna, când temperaturile sunt scăzute.”

Stațiile de încărcare oferite de Momentum sunt formate din pad-uri, iar fiecare dintre acestea poate furniza până la 74 kW putere, însă combinate, capabilitățile cresc la 300-450 kW.

Andy Daga, CEO al companiei americane Momentul Dynamics, a adăugat faptul că „încărcarea wireless face încărcarea acestor autobuze foarte eficiente, întrucât sistemul livrează autonomie crescută și elimină nevoia de a instala cabluri și stații de încărcare, deoarece acestea pot întâmpina dificultăți tehnice și pot pune în pericol muncitorii.”

Compania americană a lansat, de asemenea, sisteme de stații de încărcare în luna Mai în Göteborg, Suedia, care sunt folosite de către taxiurile Volvo XC 40 Recharge.