Potrivit Electrive, una dintre companiile care face acest lucru posibil este Ampaire, un producător din California care a finalizat recent primul zbor al aeronavei sale cu nouă locuri cu propulsie hibrid-electrică.

Avionul a reușit să zboare pentru aproximativ 200 de minute și a ajuns la o altitudine de peste 1.000 metri utilizând atât motorul termic, cât și pe cel electric.

După ce a ajuns la viteza de croazieră, pilotul a testat mai multe combinații ale celor două motoare înainte de a ateriza.

Pilotul care a efectuat testul, Elliot Seguin, a declarat că „aeronava a fost silențioasă și confortabilă. Toți indicii de temperatură și putere au fost normali.”

Compania aerospațială din California a mai desfășurat un zbor pilot în 2019 cu un avion hibrid-electric cu șase locuri numit Ampaire 337.

Anul acesta în octombrie, compania a primit o comandă de până la 50 de avioane Eco Caravans de la Monte, un finanțator de tehnologie aviatică regională sustenabilă.

În aceeași lună, oficialii Ampaire au anunțat faptul că vor colabora cu Air France Industry KLM Engineering pentru servicii de mentenanță și suport la nivel global.

Kevin Noertker, CEO-ul Ampaire, a declarat că „aeronavele complet electrice sunt limitate în ce privește autonomia din cauza greutății și a capacității limitate a bateriilor din actuala generație.”

„Avioanele hibrid-electrice pot păstra autonomia și utilitatea aeronavelor din prezent. De aceea ne-am concentrat pe dezvoltarea sistemelor de propulsie hibrid-electrice pentru mai multe modele de avioane regionale”, a adăugat el.

Arhcer Aviation este un alt producător de avioane eco-friendly care plănuiește să construiască 250 de taxiuri zburătoare cu decolare și aterizare verticală până în 2025, care ar trebui să ajute operatorii de flote regionale să devină mai sustenabili.

Producătorul de avioane electrice Eviation duce lucrurile mai departe cu avionul său de lux electric care a reușit să zboare la o altitudine de 1.000 de metri timp de opt minute.