Hydrogen Central scrie că viitorul vehicul electric pe hidrogen (FCEV) ar putea fi un competitor direct pentru Toyota Mirai sau Hyundai Nexo, câteva dintre puținele mașini cu hidrogen disponibile în Japonia.

Deși sunt o alternativă viabilă la mașinile pe combustibili fosili, datorită emisiilor reduse de carbon, autonomiei și a timpului redus de alimentare, mașinile cu hidrogen sunt dezvoltate destul de lent, comparativ cu modelele pe baterii (BEV). Acest lucru poate fi cauzat de faptul că acestea din urmă nu sunt atât de complicate din punct de vedere mecanic, iar bateriile cu litiu sunt deja produse la scară largă, prin comparație cu hidrogenul și pilele de combustie necesare.

Industria auto nu ar trebui să renunțe la dezvoltarea de modele FCEV, spun experții, datorită timpilor reduși de alimentare de doar câteva minute, comparativ cu zecile de minute sau chiar orele pe care le petrec șoferii cu mașinile electrice la stații.

Mașinile pe hidrogen au dezavantajele lor, cum ar fi o eficiență energetică redusă, astfel că sistemul de propulsie al FCEV-urilor are o eficiență de 34%, mai mare decât 14% la mașinile pe benzină, însă mult sub eficiența de 61% a mașinilor pe baterii. Acest lucru poate fi îmbunătățit prin cercetare și dezvoltare, însă în prezent, lipsa rezervelor de hidrogen și eficiența redusă de energie înseamnă că modelele FCEV nu sunt încă pregătite pentru producția în masă.

BMW, care a început anul trecut producția lui iX5 Hydrogen, este unul dintre producătorii auto cu tradiție care este de părere că piața auto electrică are nevoie de cât mai multe opțiuni pentru succesul pe termen lung, astfel că atât mașinile pe baterii, cât și cele pe hidrogen, își au locul în industrie.