Conform Electrive, această operațiune ar putea fi finalizată în anul 2037, iar începând cu 2029, vor fi cumpărate 102 trenuri. Trenurile cu emisii zero vor funcționa pe electricitatea furnizată de liniile de înaltă tensiune, acolo unde acestea există, iar tot acolo vor fi încărcate și bateriile. Apoi, când rețeaua de electricitate nu mai este disponibilă, bateriile vor alimenta trenurile cu mai multe vagoane.

Pentru a ajuta cu extinderea infrastructurii de încărcare, linii de tensiune temporare ar putea fi instalate între cele existente, astfel încât bateriile să nu se descarce între stații.

Ministrul Transporturilor din Saxonia Inferioară, Olaf Lies, a declarat că „începând cu 2029, vom începe să punem în funcțiune succesiv 102 trenuri cu baterii care au o amprentă zero de carbon, pentru a le retrage pe cele diesel. Noile trenuri vor oferi mai mult spațiu decât cele existente în prezent.”

În Saxonia Inferioară funcționează în prezent și 14 trenuri cu hidrogen, însă ministerul transporturilor a decis achiziționarea de unități exclusiv pe baterii de data aceasta, deoarece operarea lor este mai economică.