Una dintre cele mai importante dintre descoperirile făcute de cercetători este aceea că nu există o infrastructură adecvată pentru încărcarea mașinilor pe baterii, care poate fi o problemă și în orașe, nu mai vorbim de șoselele din afara acestora.

În 2023 există circa 14.7 milioane de stații de încărcare la nivel global, iar acest număr ar putea crește la 45 de milioane de stații până în 2027, însă stațiile la domiciliu vor înregistra o creștere dublă față de cele publice.

Experții care au realizat studiul sugerează că eforturile guvernelor nu sunt suficiente pentru a încuraja populația să adopte mașini electrice și există o nevoie mai mare de parteneriate între companii pentru a extinde mai repede rețeaua de stații de încărcare.

Una dintre companiile care își propune să facă acest lucru este Driveco, care dezvoltă în prezent rețeaua de stații de încărcare din Europa de Vest, însă care vrea să se extindă și dincolo de această regiune.

Co-autorul studiului, Nick Maynard, a explicat că „este clar că inițiativele de reglementare de până acum nu funcționează, cum ar fi cea potrivit căreia toate clădirile noi trebuie să aibă și stații de încărcare.”

„Pentru extinderea rețelelor de încărcare pentru mașini electrice este nevoie de cooperarea sectorului public cu cel privat pentru a determina cauza problemei și a se găsi o soluție, altfel, rata de adopție va fi mică în continuare”, a adăugat acesta.

Experții avertizează că standardele diferite folosite de operatorii de stații de încărcare, fiecare cu propria aplicație și metodă de plată, contribuie la descurajarea adopției de vehicule nepoluante.

Încărcarea wireless ar putea fi o soluție care să amelioreze această problemă. Astfel, mai multe tipuri de vehicule pe baterii, cum ar fi autobuzele sau mașinile electrice, se pot alimenta în timp ce așteaptă la un semafor sau în stație.

De asemenea, rețeaua de încărcătoare wireless pe autostradă poate deveni curând parte din realitatea condusului, dacă Franța va reuși implementarea cu succes a acestui proiect.