Electrive susține că NIO, un producător chinez de autovehicule, electrice, vrea să deschidă o a doua stație de schimb pentru baterii în Norvegia, întrucât ea se numără printre primele țări din Europa în ce privește rata de adopție a mobilității electrice.

Precum prima stație de acest fel, cea de-a doua va fi instalată în Vestby, care este un orășel situat la sud de Oslo pe o autostradă importantă care leagă Norvegia de Suedia.

Întrucât Vestby se află la 40 de kilometri de Oslo, mai mulți navetiști vor putea folosi stațiile pentru baterii, astfel încât să le poată lăsa la încărcat atunci când pleacă sau când se întorc de la serviciu.

NIO a prezentat recent cea de-a treia generație de stații de schimb pentru baterii, care ar trebui să suporte încărcarea mai multor celule și să aibă un layout mai flexibil.

Un alt proiect focusat pe baterii ar putea fi demarat în Italia de către Italvolt, întrucât compania speră să poată obține autorizația pentru construcție la începutul lui 2023.

Lars Carlstrom, CEO-ul companiei, a prezentat câteva detalii legate de fabrica ce va avea o capacitate de producție de 45 GWh și unde vor fi realizate baterii litiu-ion cu anozi de siliciu pe care companiile auto le pot asambla în pachete.

Compania lui Carlstrom ia în calcul și producția bateriilor solide, iar fabrica poate fi folosită și pentru procesarea diverselor materiale, inclusiv litiul.

CEO-ul a detaliat și faptul că fabrica va avea mai mult de opt linii de producții, fiecare cu o capacitate de fabricare de 6 GWh.

El a declarat că „nu vom asambla pachete de baterii, deocamdată ne vom concentra doar pe producția celulelor. Bateria reprezintă platforma mașinii, iar producătorul auto este responsabil cu proiectarea acesteia.”

„Pentru ca acest proiect să aibă succes, este nevoie de cooperare între producătorii de celule, companiile auto și furnizorii”, a adăugat el.

Carlstrom a menționat și faptul că producția ar putea începe undeva în 2025, iar producția în masă poate fi atinsă în 2027 sau 2028.

În plus, aceste celule vor avea capabilități de încărcare rapidă, astfel încât ele pot fi reîncărcate „în cinci sau șase minute, ca atunci când îți alimentezi mașina cu combustibili fosili”, potrivit CEO-ului Italvolt.

Compania britanică-coreeană Eurocell vrea, de asemenea, să construiască o locație pentru producția bateriilor în Europa, care va fi ridicată, cel mai probabil, în Olanda.

Eurocell ar putea construi această fabrică în două faze, iar capacitatea de producție ar putea atinge nivelul maxim în 2025.

Prima fază va include producția „celulelor avansate pentru baterii” la scară pentru clienții din Europa, începând cu 2023.

A doua fază, care ar putea începe în cadrul aceleiași fabrici, ar trebui să poată produce aproximativ 40 de milioane de celule de baterii anual până în 2025.

Oficialii Eurocell au declarat că investiția inițială a fost de aproximativ 788 de milioane de euro, iar până în 2028, această sumă s-ar putea ridica la aproape două miliarde.