Conform eFuels Alliance, „e-combustibilii sunt produși cu energie din surse regenerabile, apă și CO2 și sunt o alternativă sustenabilă la combustibilii fosili. Combustibilii sintetici pot fi folosiți în infrastructura existentă și pot reduce emisiile de CO2 din transport și energie într-un mod accesibil.”
În ciuda faptului că unii activiști de mediu nu au fost mulțumiți cu acest compromis, se pare că reprezentanții statelor UE au căzut de comun acord cu privire la faptul că e-combustibilii vor alimenta mașinile începând cu 2035, pe lângă baterii și hidrogen.
Reuters scrie că după aprobarea recentă a legii de către miniștrii energiei ai statelor UE, legea poate intra în vigoare.
Asta înseamnă că mașinile noi vândute în UE după 2030 trebuie să aibă cu 55% mai puține emisii de carbon comparativ cu nivelurile din 2021 și că acestea trebuie să fie net-zero începând cu 2035. Mașinile cu motoare cu ardere internă pot fi vândute de noi în continuare după data respectivă dacă vor fi alimentate doar cu e-combustibili, o cerință venită din partea oficialilor germani.
Ministrul german pentru transporturi, Volker Wissing, a declarat că această excepție „va deschide noi opțiuni pentru populație către transportul neutru din punct de vedere al emisiilor și mobilitatea accesibilă.”
Comisia Europeană va adăuga noi reguli pentru vehiculele compatibile cu combustibili sintetici în toamna acestui an, cum ar fi faptul că acestea ar trebui blocate dacă sunt alimentate cu benzină sau motorină tradițională.
Polonia a fost singura țară care s-a opus noii legi, în vreme ce Bulgaria, Italia și România s-au abținut de la vot.
Combustibilii sintetici nu sunt încă produși la scară largă și sunt destul de costisitori, motiv pentru care unii oficiali și reprezentanți ai industriilor sunt îngrijorați de această decizie.
Ministrul spaniol pentru energie, Teresa Ribera, a adăugat că „din principiu, nu suntem de acord cu această soluție. Credem că ea nu este corectă.”
Comentezi?