Conform Euronews.green, oficialii europeni încearcă să reducă emisiile din transport, care este responsabil în prezent pentru 15% din carbonul eliberat de bloc.

Italia se numără printre țările care cred că, deși această măsură este utilă pentru reducerea amprentei de carbon, termenul de 2035 este unul prea scurt.

Țara, care este casa brandurilor tradiționale, precum Ferrari, Alfa Romeo sau Fiat, susține că această lege îi va afecta industria și pe cei 270.000 de oameni care lucrează în sectorul auto. Ministrul italian de externe Antonio Tajan crede că o reducere a emisiilor din transport cu 90% este mai realizabilă decât neutralitatea completă.

Ministrul energiei, Gilberto Pichetto Fratin, a declarat că „Italia se opune reglementării propuse de oficialii europeni care vor să interzică vânzarea de mașini și dube cu motoare cu ardere internă după anul 2035.”

Germania este un alt stat cu nume mari în portofoliul auto, printre care BMW, Volkswagen și Audi, iar asemeni Italiei, și oficialii germani sunt de părere că obiectivele UE sunt nerealiste. Aceștia susțin că mașinile cu motoare termice ar putea fi vândute și după 2035, dacă vor folosi combustibili ecologici sau neutri din punct de vedere climatic.

Împreună cu Franța, aceste trei țări se vor alia pentru a încerca să încetinească procesul de interdicție al vânzării de vehicule poluante până la jumătatea următorului deceniu.

Președinta Comisiei pentru Transport a Parlamentului European, Karima Delli, a declarat că legea poate fi considerată o „victorie pentru plantă și pentru populație.”

„Nu vom mai avea aproape deloc mașini poluante pe drumuri în 2050”, a adăugat ea.

Vicepreședintele Comisiei Europene, Frans Timmermans, a avertizat producătorii europeni cu privire la faptul că brandurile auto chineze își aduc vehiculele electrice și la noi pe continent, astfel că industria noastră trebuie să țină pasul cu concurența.

„Aceste mașini vor fi tot mai accesibile și trebuie să concurăm cu ele. Nu vrem să oferim străinilor piața noastră auto”, a adăugat acesta.