Potrivit Electrive, DemoTruck ar putea începe să transporte marfă de la jumătatea anului 2023, iar camionul va fi alimentat de pilele de combustie cu hidrogen ale Teco 2030.

Copaniile au menționat că vehiculul, care are o capacitate de 40 de tone, va fi alimentat de un sistem de pile de combustie care poate furniza mai mult de 300 kW putere pentru șasiul standard.

Compania energetică norvegiană își produce pilele de combustie la fabrica din Narvik, iar acestea sunt proiectate în primul rând pentru navele de transport maritim.

Falko Berg, manager al sistemelor de propulsie cu hidrogen la AVL List, a declarat că „sunt foarte curios să văd cum vor funcționa pilele de combustie ale TECO2030 și pe alte vehicule de transport de marfă decât pe nave.”

Tore Enger, CEO la Teco 2030, a adăugat faptul că „suntem încântați de o nouă colaborare cu AVL pentru un proiect în care pilele noastre de combustie ar putea fi validate ca fiind sigure de implementat pe camioanele de transport marfă chiar de la jumătatea lui 2023!”