Cecilia Tudor, Managing Director la Renault România, este de părere că „avem o șansă unică să reconstruim strategia de mobilitate în orașe, asta și prin prisma fondurilor care vin dinspre Uniunea Europeană.”
Din punctul ei de vedere, oamenii nu pot exista fără mijloace de transport, iar în acest sens, industria auto se adaptează în momentul de față pentru a se alinia noilor standarde de emisii Euro 7, dar și planurilor pentru sustenabilitate cum este Fit for 55.
Pentru a contribui la o industrie auto mai sustenabilă și mai puțin poluantă, Renault își actualizează constant gama de autovehicule cu modele electrice sau hibrid, lucru pe care îl fac toți ceilalți reprezentanți ai industriei.
Totodată, în UE, tot mai mulți șoferi care își achiziționează autoturisme noi își cumpără modele electrice, iar această tendință este vizibilă și în România, spune Cecilia Tudor.
Tot ea susține că parteneriatele cu serviciile de ride sharing cum este Spark ajută la popularizarea vehiculelor electrice între șoferii din București.
„Încercăm să educăm întreaga comunitate în zona de utilizare sustenabilă a mașinilor și această acțiune are succes mai ales în rândul tinerilor”, susține Cecilia.
Totuși, spune ea, infrastructura de încărcare pentru mașinile electrice din România este deficitară, în ciuda faptului că în restul Europei lucrurile se îndreaptă cu pași repezi către viitor.
În prezent, la noi în țară, sunt circa 0.5 stații de încărcare la fiecare 100 de kilometri, însă pentru a putea susține o piață mare de vehicule electrice, va fi nevoie de 65 de astfel de puncte de încărcare per 100 de kilometri.
„Toți ne dorim să trăim mai bine și dacă a trăi mai bine înseamnă să reducem numărul de mașini din orașe și a eficientiza, asta este calea de urmat”, a adăugat Managing Directorul Renault România.
Comentezi?