Electrive scrie că bateriile folosite pentru stocarea energiei vor juca și ele un rol important în modul în care aceste vehicule vor fi încărcate sustenabil și continuu. Altna este numele noii companii, care se va ocupa în principal de împrumutul bateriilor pentru mașini electrice, le va reutiliza odată ce nu mai pot fi utilizate pentru mobilitatea electrică și va oferi și soluții optimizate pentru încărcare șoferilor.

Pentru că Altna împrumută bateriile operatorilor de vehicule electrice, compania va continua să monitorizeze starea și activitatea acestora și le va deține pentru a le putea întrebuința corespunzător la finalul vieții.

Cum compania se așteaptă să poată utiliza bateriile aflate la finalul vieții ca soluții pentru stocarea energiei, prețurile de împrumut vor fi, potrivit oficialilor, „mai mici decât cele ale companiilor concurente de pe piață.”

De asemenea, compania japoneză va asigura reciclarea corespunzătoare a bateriilor odată ce acestea nu vor mai fi potrivite nici pentru stocarea energiei, iar soluțiile de încărcare optimizată vor ține cont și de energia regenerabilă disponibilă în rețea pentru reducerea costurilor și emisiilor.

În plus, ulterior, serviciul vehicle-to-grid (V2G) și-ar putea face apariția pe vehiculele ce vor fi echipate cu bateriile respective. V2G presupune faptul că bateriile unei mașini electrice pot fi folosite pentru alimentarea unor unelte de putere mai mare sau chiar a unei locuințe, la nevoie.

Sursă foto: Honda