Conform Euronews.green, transportul alternativ din Paris pornește chiar din punctele de acces în oraș. Astfel, de la Gara de Nord a Parisului, vizitatorii sau navetiștii pot lua bicicleta pentru a traversa orașul, exact ca în Amsterdam.

Cei 500 de kilometri de piste pentru biciclete inaugurate între 2014 și 2020 contribuie la totalul de peste 1.300 de kilometri de zone pentru bicicliști din zona metropolitană a Parisului.

„Trebuie să învățăm copiii să meargă pe bicicletă la școală și să le explicăm oamenilor că vremea orașelor pentru mașini s-a sfârșit”, declară un purtător de cuvânt al Primăriei din Paris.

Dincolo de pistele pentru biciclete, care sunt folosite tot mai mult de către locuitorii capitalei Franței, zonele pietonale și piețele au contribuit și ele la un aer mai curat, mai puțin zgomot și mai puțin stres.

Place de la Nation, în trecut unul dintre cele mai mari sensuri giratorii din Paris, a fost transformat într-o grădină dedicată locuitorilor care vor să petreacă timp liber în natură. Același lucru s-a întâmplat și cu Place de Bastille, care a fost dat înapoi oamenilor.

Și deși un număr mai mic de mașini în orașe înseamnă o calitate mai bună a aerului și a vieții, în general, unii oameni au nevoie de ele. Astfel, contează și clasa vehiculelor care sunt acceptate într-un oraș aglomerat. Astfel, SUV-urile au devenit rapid ținta parizienilor și a autorităților, care au convenit pentru triplarea taxei de parcare pentru aceste modele mari, grele și poluante.

Primarul Parisului Anne Hidalgo a declarat că „a venit vremea să oprim obiceiul de a cumpăra mașini mari, înalte și late. Avem puterea de a ne lua străzile înapoi.”

Spațiile verzi sunt și ele cruciale pentru orașele viitorului, iar autoritățile din Paris vor investi în crearea a 400.000 de metri pătrați de astfel de zone până în 2026. Străzile adiacente școlilor au fost și ele adaptate pentru schimbările climatice și au fost transformate în zone pietonale sau acoperite cu spații verzi pentru a le răcori și umbri.

Administrația din prezent a Parisului a îmbrățișat și ideea orașului de 15 minute, astfel că proprietarii clădirilor sunt obligați să ofere la parter facilități precum birouri, magazine sau restaurante.

De asemenea, pentru Jocurile Olimpice care vor avea loc în curând, organizatorii au amenajat 26 de zone unde fanii pot urmări evenimentul alături de prieteni și familie, pentru a nu fi nevoiți să se deplaseze în proximitatea stadionului.