Industria maritimă este responsabilă pentru aproape 3% din emisiile de dioxid de carbon la nivel global, iar investitorii și activiștii de mediu pun presiuni din ce în ce mai mari pentru ca firmele active în această industrie să-și accelereze acțiunile de decarbonizare, scrie Reuters.

De aceea, companiile care transportă atât mărfuri cât și pasageri pe apă au început să testeze diverse noi combustibili pentru a-și alimenta navele, precum amoniac sau metanol.

De exemplu, oficialii Nike au anunțat recent lansarea la apă a primei nave pe hidrogen din lume destinată transportului pe căi de navigație interioară, care va fi folosită pentru transportul bunurilor din portul Rotterdam din Olanda, până la Campusul European pentru Logistică Nike din Belgia (ELC).

Iar în ceea ce privește transportul de pasageri, oficialii MSC Cruises anunțau la începutul lunii iunie că vor efectua prima călătorie cu o navă de croazieră alimentată cu bio-gaz natural lichefiat (GNL), numită MSC Euribia.

Americanii de la Cargill, de exemplu, au început să exploreze propulsia cu ajutorul vântului ca fiind una dintre cele mai curate opțiuni. Știm foarte bine că vântul a fost folosit pentru propulsia navelor înainte de a se face trecerea la abur și la motoare diesel, însă în vremurile moderne energia eoliană a fost folosită preponderent pentru navele de mici dimensiuni.

În acest moment, Cargill își dorește să vadă cum se poate folosi de energia vântului pentru nave de mari dimensiuni care transportă mii de tone de cereale, de exemplu, dar și să afle care sunt costurile și beneficiile economice ale acestui tip de alimentare pentru transportul de mărfuri pe mare.

Astfel, compania a dotat una din navele sale, Pyxis Ocean, cu o vechime de 5 ani, cu WindWings, în esență vele cu o înălțime de peste 37 de metri. Nava va călători de la Singapore în Brazilia și va transporta și cereale până în Danemarca, potrivit unui comunicat de presă al companiei.