Diversitatea alimentară se poate dovedi a fi o problemă în viitor în ce privește rezerva alimentară, așa cum am scris în acest articol. De asemenea, entitățile politice precum UE urmăresc adoptarea unor noi politici, precum Pactul Verde, prin care vor să facă schimbări în mai multe industrii, precum cea agricolă, lucru care ne va ajuta să ne atingem obiectivele climatice.

Potrivit The Conversation, o altă schimbare care poate fi făcută pentru a ne asigura că vom avea o industrie alimentară mai curată este reprezentată de implementarea etichetelor de carbon care vor indica nivelul de gaze cu efect de seră al fiecărui preparat din restaurante și al fiecărui produs din supermarket-uri, de exemplu.

Într-un nou studiu, Ann-Katrin Betz, care este psiholog, împreună cu colegii ei de la Universitatea din Würzburg din Germania, au testat eficiența acestor etichete în vederea comportamentului oamenilor atunci când aceștia mănâncă în oraș.

Cei 265 de participanți au fost rugați să își selecteze preparatul preferat din nouă meniuri ipotetice. Produsele din meniurile respective erau etichetate ca având emisii scăzute, medii sau ridicate, iar unii dintre participanți au primit opțiuni pre-selectate ale anumitor preparate, indiferent de emisiile pe care acestea le aveau.

Oamenilor li s-au pus la dispoziție meniuri la întâmplare, cu sau fără etichetele de emisii de carbon care arătau impactul pe care l-a avut fiecare preparat în parte.

Atunci când participanților li s-a oferit standard opțiunea cu emisii mai reduse, cota de emisii ridicate a scăzut semnificativ, scăzând emisiile per preparat cu 31.7%.

De asemenea, atunci când oamenilor li s-au oferit meniuri cu etichete de carbon, emisiile din preparatele alese au scăzut cu 13.5% în comparație cu meniurile care nu includeau aceste etichete.

Atunci când meniurile au afișat standard opțiunea cu emisii ridicate de carbon fără etichetă, 59% dintre participanți au ales această opțiune, în vreme ce 12% dintre ei au ales opțiunea cu emisii reduse.

La final, atunci când etichetele cu emisii de carbon au fost afișate pentru toate produsele, cota oamenilor care au ales produsele cu emisii ridicate a scăzut cu 36%, spre deosebire de oamenii care au optat să consume preparatele cu emisii scăzute de carbon, care aveau o cotă de 30%.

52% dintre oameni au ales opțiunea standard atunci când aceasta a venit însoțită de eticheta verde.

Studiul arată că, dacă oamenilor li s-ar oferi opțiunea de a opta pentru un produs eco-friendly pentru un preparat, o bună parte dintre ei ar alege opțiunea asociată cu emisiile mai scăzute.

În plus, este important să ne dăm seama că acest studiu a fost realizat online și este pur ipotetic, ceea ce înseamnă că fiecare consumator își poate schimba comportamentul atunci când comandă de la restaurantul preferat.

Prin implementarea unei serii de strategii, restaurantele sau supermarket-urile pot face opțiunile pe bază de plante mai atractive, iar prima strategie poate fi implementarea mai multor alternative pe bază de plante, prietenoase cu mediul.

În același timp, retailerii pot face mai vizibile opțiunile pe bază de plante prin poziționarea lor alături de produsele obișnuite, astfel încât oamenii să aibă o privire de ansamblu mai bună asupra gamei de produse.

Alte studii au concluzionat că numele produselor pot influența alegerile oamenilor, iar în loc să-și numească produsul vegan sau vegetarian, companiile pot opta pentru nume mai atrăgătoare care ar putea crește vânzările.