Conform Euronews.next, producătorul chinez de vehicule NIO este compania care a livrat prima stație pentru interschimbarea bateriilor pe continent, care va ajuta autoritățile să ajungă la numărul de 30 de milioane de vehicule pe baterii pe șoselele din Europa până în anul 2030.

Procesul de schimbare al bateriilor este automatizat, iar tot ce trebuie să facă șoferii este să pună vehiculul pe platformă, acesta va fi ridicat, iar roboții se vor ocupa de înlocuirea bateriilor epuizate cu unele noi și complet încărcate. Acest proces va adăuga aproape instant 500 de kilometri de autonomie.

Procesul durează aproximativ cinci minute, iar oficialii NIO au declarat că bateriile golite vor fi încărcate mai lent pentru a încetini procesul de degradare al acestora.

Producătorul chinez de vehicule vrea să deschidă anul acesta alte 100 de stații de încărcare în Europa, în vreme ce alte 1.100 de stații de acest fel funcționează deja la nivel global, în principal în China.

Michael Salomon, șef interimar al operațiunilor la NIO Danemarca, a declarat că „vom instala aceste stații între marile orașe, pentru cei care conduc pe distanțe lungi. În următorul val, le vom instala în apropierea marilor orașe și zonelor cu trafic mai ridicat pentru a ajunge și la alți clienți.”

Experții sunt de părere că, pentru a fi eficiente, stațiile de schimbare pentru baterii trebuie să fie realizate după un standard adoptat la nivel global. Soluția oferită de cei de la NIO este în mod evident, una proprietară, astfel că șoferii care își doresc să folosească stațiile respective trebuie să conducă un vehicul electric NIO.

„Dacă iei în calcul tranziția de la un vehicul cu motor pe ardere internă către unul electric și nu te tentează ideea de a aștepta să ți se încarce mașina, această soluție ar putea fi una mai convenabilă”, a declarat Morten Haagensen Elmose de la Danish Electric Vehicle Association.

Swobbee este un alt start-up fondat în Berlin care vrea să popularizeze schimbul de baterii la vehiculele electrice mai mici, cum ar fi bicicletele electrice, și care a adoptat un model de business din Asia de sud-est.