Potrivit Tech Crunch, principalul finanțator a fost EIT InnoEnergy, un investitor sprijinit de Uniunea Europeană care lucrează cu mai multe companii din domeniul energiei sustenabile.
Swobbee speră ca prin fondurile obținute și cu sprijinul InnoEnergy să poată crea o rețea de stații pentru schimbat baterii atât în Germania, cât și alte două țări din Europa.
Business-ul Swobbbe este bazat pe modelul battery-as-a-service, în baza unui abonament lunar clienții putând să aducă bateriile goale în rețelele startup-ului și să le înlocuiască cu unele încărcate. Totodată, Swobbee poate prelua bateriile stricate sau pe care clienții doresc să le recicleze.
Un alt model pentru startup-ul Swobbee este charging-as-a-service, iar clienții pot încărca în stațiile startup-ului bateriile plătind pentru fiecare schimb.
Swobbee s-a inspirat pentru modelul de afacere de la Gogoro, o companie taiwaneză producătoare de scutere electrice care a dezvoltat o rețea de schimbat baterii în Taiwan și care vrea să se extindă și în alte țări din Asia.
Thomas Duscha, CEO și co-fondator la Swobbee, a spus că „modelul celor de la Gogoro este integrat pe verticală cu scutere electrice, dar după cum știm, scuterul electric nu va fi niciodată mijlocul de transport preferat în Europa, așa că noi vom aborda mai degrabă vehiculele mici de tipul bicicletelor electrice, biciclete de transport și trotinete electrice.”
Gogoro are avantajul de a își fabrica propriile scutere, iar prin colaborări cu diverși producători a putut să își dezvolte o rețea de stații de încărcare compatibile cu un singur tip de baterie.
Swobbee, pe de altă parte, și-a dezvoltat o rețea de schimbat baterii care suportă până la șase tipuri de baterii, iar de anul acesta vor mai adăuga încă două.
„Am standardizat (stațiile), astfel încât doar compartimentul specific fiecărui tip de baterie trebuie înlocuit, astfel că putem realiza infrastructura o dată, după care ne putem adapta după nevoile orașului”, a adăugat Duscha.
De la fondarea sa în 2017 și până în prezent, Swobbee a colaborat cu mai multe companii care au în flotele lor vehicule similare, cum ar fi companiile de livrări rapide sau servicii de ride sharing.
DHL Logistics, DPD și platforma de ride sharing Tier se numără printre companiile cu care Swobbee a colaborat până în prezent.
Duscha a declarat că Swobbee a semnat o colaborare cu „unul dintre cei trei lideri” ai serviciilor de ride sharing, însă nu a dorit să dezvăluie despre cine este vorba.
Unul dintre obiectivele startup-ului pentru anul 2022 este, pe lână extinderea ariei de operare, să lucreze și cu persoane fizice pentru vehiculele personale, într-un mod similar cu modul de operare al Gogoro.
CEO-ul Swobbee a declarat că „anul acesta, vom lansa un program pilot tip B2C împreună cu Uniunea Europeană prin care vrem să vedem dacă bateriile interschimbabile sau serviciile de battery sharing vor fi adoptate de clienții europeni.”
Comentezi?