Electrive scrie că această colaborare se va concentra pe dezvoltarea proceselor avansate pentru a ajunge la o rată înaltă de recuperare a materialelor esențiale pentru producția de baterii din celulele aflate la finalul vieții, cum ar fi litiul, nichelul sau cobaltul. Stena Recycling, companie fondată în Suedia, va colecta, analiza și pre-trata bateriile cu litiu uzate și reziduurile rămase în urma producției de baterii.

BASF va folosi masa neagră rezultată în urma acestui proces pentru a le rafina la fabrica prototip din Schwarzheide, Germania. Bateriile reprezintă o componentă critică pentru tranziția energetică a planetei, dar și pentru viitorul sectorului transporturilor, de exemplu, pentru că tot mai mulți producători se concentrează pe fabricarea de mașini, camioane, autobuze și avioane electrice, pe lângă alte dispozitive care le folosesc deja.

Marcus Martinsson, Product Area Manager, baterii, Stena Recycling Group, a declarat că „electrificarea societății abia a început și vrem să avem o abordare circulară în ce privește producția bateriilor. Colaborarea dintre actorii industriali va reprezenta o tranziție verde de succes.”

„În urma acestui acord, Stena Recycling își întărește poziția ca unul dintre partenerii principali în reciclare din Europa, atât pentru producătorii de baterii, cât și pentru industria auto.”

Dacă va avea succes, viitorul model de reciclare al bateriilor va fi implementat la o rafinărie pe care BASF o va construi ulterior, care ar putea avea o capacitate anuală de 15.000 de tone de celule litiu-ion.