Potrivit Space Daily, un alt proiect prezentat recent de către Airbus se numește Blue Condor și are ca scop evaluarea impactului avioanelor pe bază de hidrogen, aeronave pe care compania vrea să le implementeze până în 2035 pentru a decarboniza aviația.
Compania va folosi două avioane pentru a compara rezultatele, unul dintre ele fiind alimentate de hidrogen, iar celălalt de kerosen.
Acestea vor zbura la o altitudine de 10.000 de metri deasupra SUA și vor fi „urmărite” de un avion care va colecta și analiza mostre de la cei doi subiecți.
Sabine Klauke, șefa departamentului tehnic la Airbus, a explicat faptul că, înainte de implementarea hidrogenului la scară largă, compania trebuie să înțeleagă „impactul suplimentar diferitele sisteme de propulsie îl au asupra atmosferei.”
Inginerii trebuie să evalueze efectele vaporilor rezultați în urma utilizării hidrogenului înainte de a numit tehnologia ca fiind mai verde sau mai puțin dăunătoare pentru mediul înconjurător.
Experții de la Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (EASA) susțin că impactul vaporilor este cel puțin la fel de important ca cel al emisiilor de CO2.
Aburul rezultat de la utilizarea hidrogenului se poate transforma în cristale dacă umiditatea și condițiile de temperatură sunt potrivite, iar acestea pot forma mici insulițe.
În vreme ce aceste cristale au un efect de răcire asupra planetei, deoarece blochează accesul luminii solare, tot ele pot bloca radiațiile pe Pământ și nu le permit acestora să iasă înapoi în spațiu, ceea ce contribuie la încălzirea globală.
Comentezi?