Potrivit Oil Gas Daily, acordul presupune că cele două companii vor lucra la dezvoltarea lanțului de aprovizionare global cu hidrogen, acoperind tot ceea ce ține de producție și până la stocarea combustibilului în aeroporturi.

Atât Airbus, cât și Linde, vor începe proiecte la diverse aeroporturi din lume de la începutul anului 2023, iar cele două companii vor explora și potențialul combustibililor tip Power-to-Liquid, care sunt un fel de Combustibili Sustenabili pentru Aeronave (SAF) obținuți din hidrocarbon lichid produs sintetic prin conversia energiei regenerabile.

Sabine Klauke, Chief Technical Officer la Airbus, a declarat că „facem progrese în ce privește hidrogenul ca tehnologie importantă prin care să ne îndeplinim ambițiile de a aduce pe piață aeronavele comerciale net-zero până în 2035.”

„Construirea infrastructurii este la fel de importantă. De aceea lucrăm îndeaproape cu parteneri precum Linde, care au în spate decenii de experiență și expertiză la nivel global în ce privește stocarea și distribuirea hidrogenului”, a adăugat ea.

Philippe Peccard, vicepreședinte al Energiei Curate la Linde, a adăugat faptul că „prin exploatarea competențelor ambelor companii, avem o poziție foarte bună de colaborare cu aeroporturi și autorități guvernamentale în dezvoltarea conceptelor viabile pentru aeroporturi sustenabile bazate pe hidrogen.”

Până acum au fost semnate acorduri cu aeroporturi partenere din Franța, Italia și Singapore, printre alte țări.

Wizz Air este o companie aeriană care a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Airbus pentru a explora potențialul utilizării avioanelor alimentate cu hidrogen, întrucât compania își dorește să adopte soluții de transport mai curate.